492. Framtiden skrämmer mig

▼ VECKA 19: FRAMTIDEN

Tror du att robotar är jordens framtid?
Tyvärr, ja. Allt blir ju bara mer och mer robotiserat. Men jag är också hoppfull då allt fler blir medvetna om hur världen ser ut och vart den är på väg. Fler tänker på vad vi stoppar i oss och köper. Ser återanvändande som ett bra alternativ. Återvinner. Än är det ju en bra bit kvar, och just nu känns det som att det är mer snack än verkstad, men jag väljer ändå att vara hoppfull.
Men om det blir mer robotiserat kommer robotarna att ta över allt fler och fler jobbmöjligheter, så det leder till fler arbetslösa. Samhället kommer att falla sönder. Så småningom måste vi ändra på vårt system, annars kommer klasskillnaderna eskalera helt. Fuck, blir helt mörkrädd.


Bildkälla


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback