451. Viktigt att packa och drömresemål

▼ VECKA 13: RESOR - Thailand

Tipsa om de viktigaste sakerna att ha med sig när man reser.
› Pass (och andra viktiga papper som behövs för att ta sig in i vissa länder)
› Pengar
› Telefon (dyrt att använda för samtal kanske, men bra att ha ändå)
› Kamera för att föreviga saker (men verkligheten är självklart svårslagen). Det som är smidigt nu för tiden är att de flesta har en kamera i sina mobiltelefoner.
› Laddare till mobil och kamera osv. Även adapter om landet har andra eluttag.

Öh. Sedan beror det ju på vart man reser... För mig är det väldigtviktigt att ha med en skrivbok och penna för att kunna föra dagbok. Det är självklart bra att ha med sig klädesombyten och sådant som är dyrt att köpa nytt, men annars finns ju det mesta att fixa på plats så det är inte hela världen om man glömmer något. Säger hon som typ vill ha med sig halva lägenheten... Heheh.

Fem drömresemål.
Mitt livsmål är att besöka minst ett land varje världsdel (mellanlandningar räknas ej, flygplatser är ingenmansland), men har lite problem med ett finna ett specifikt resemål i Afrika och Sydamerika... Men dessa platser är spikade i topp:
› San Fransisco i USA
› Jag vill resa runt i Italien, typ roadtrip till alla fina städer och platser
› Island
› Tyskland
› Australien eller Nya Zeeland (vilket som typ)

▼ Daniella 🌙 säger

alltså island would be the dream, mhm. har en kompis som bor i höfn, och är så avis.

Svar: Ja! Hela landet verkar ju vara helt magiskt med alla bergvulkaner och varma källor *o*
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-27 ✖ 16:43:56
http://vapenbroder.blogg.se/
▼ Ida säger

Åh, fint inlägg!

Himla fina mål med resande!
Vill också sååå till Island. Italien är ju inbokat snart. Tänker att innan 25 måste jag ha tagit mig till Island och eventuellt Australien som jag också har några drömmar om. Men, en får ju se hur det blir!

Sydamerika, hm.. Mexico? Fast det är ju rätt farligt där. Dock verkar det helt underbart ändå, mannen min var där två gånger häromåret, utan att varken bli rånad eller dö, så det är väl lugnt.

Afrika tycker jag också verkar svårt, men är väl på riktigt bara för att jag verkligen inte har läst på om det. Finns säkert massa fint där. Sydafrika ska ju ha nå häftiga fall?

Svar: Tack! Island verkar helt magiskt, och Italien helmysigt. Så roligt att du ska dit, ni får ha det så kul! Jag började halverst planera in Island förra året, men sen ska en ju ha råd också... Nu får det vänta ett tag. - - - Tänker också att Mexico är Sydamerika, men det räknas faktiskt till Nord. Så typ Brasilien eller Ecuador... Precis som du säger, är jag så lite insatt i både Sydamerika och Afrika att det är svårt att veta bra resemål och så just där. Mammas hyresvärds dotter ska flytta till Buenos Aires i Argentina (sydamerika) och säger att den staden i alla fall är jättefin, så det kanske vore något att lägga på minnet. Och Afrika... Kom över någon reklam i en tidning om gruppresor med bergsvandring och så. Tycker det kändes tryggt med gruppresa då det är i Afrikas vildmark. Det var rätt dyrt, men någon gång kanske...
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-27 ✖ 19:27:39
http://idreaido.blogg.se

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback