449. Bland drottningar och elefanter

▼ VECKA 13: RESOR - Elefanten i Thailand

Berätta om något extraordinärt som hänt under ett resemål.
Vet inte om någon direkt "extraordinärt" hänt under mina resor. Vad räknas ens som extraordinärt? Något utöver det vanliga som man inte kan planera in? Här är två händelser:

När jag var i Danmark med familjen 2004 råkade vi befinna oss i en stad, tror det var Odense, samma dag som de skulle få besök av drottningen (tror jag det var, någon dansk kunglighet var det i alla fall). Det blev plötsligt skitmycket folk på gatorna samt poliser och ordningsvakter. Så vi köpte varsin glasstrut och ställde oss och väntade med danskarna på någon trottoar. Snart kom en parad av polisbilar och blanka fordon, och i någon av dem satt kungligheterna. Haha, så random.
 
Och i Thailand i vintras... Vi stod och väntade på en tuk tuk när det började prassla i skogen bakom oss och ut kom en elefant ätandes på en stor kvist. Det var dessutom solnedgång och så himla fint.


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback