524. Min familj

▼ VECKA 24: FAMILJ - Kim och jag, Vicky och Jamie, Fetus-i-magen, mamma och pappa, Stefan och jag, mamma och Stefan

Berätta om din familj.
Min pojkvän heter Kim. Han är jättefin och i sommar ska vi få en liten minimänniska. Lilla Fetus. Samtidigt som vi är livrädda är vi självklart väldigt förväntansfulla också.
Kim och jag har varit tillsammans i tre år och varit vänner i fem. Vi bor tillsammans i en fyra på fjärde och högsta våningen (himlen som syns över bergen om kvällarna är helt magisk) tillsammans med våra två katter Lord James Silverstein (Jamie) och Miss Vicky Fuentes.

Mamma och pappa är skilda sedan drygt ett år tillbaka. De växte ifrån varandra, så jag tycker de gjorde rätt. Jag såg att de var alldeles för olika. Vi firade en fin jul tillsammans som vanligt 2013 så jag trodde att vi ändå skulle kunna träffas som innan ibland, t.ex. vid högtider, men så blev det inte riktigt. Pappa har träffat en ny (det är absolut inget problem i sig) och vägrar träffa mamma för att hon är "dålig energi"... Han har inte heller så bra kontakt med mig och min bror längre. Det har liksom inte fallit sig naturligt att ha regelbunden kontakt, att höra av sig då och då och ses. Jag tror att han inte riktigt vet hur man gör, innan har vi ju liksom bara funnits där hela tiden och följde med mamma för att hälsa på mig. Försöker sms:a ibland och så, men ofta händer det att han inte svarar. Jättetråkigt att det blivit såhär, men jag tror det kan blir bättre. Men det krävs att vi båda kämpar för det, inte bara jag. Kanske blir det bättre då Fetus kommer till världen och pappa får sitt första barnbarn.

Min mamma har flyttat närmare stan (innan Kim och jag flyttade till större bodde vi med fem minuters gångavstånd från varandra). Hon tycker om inredning och sin svarta katt Alfons. Och så är hon jätteexhalterad över att bli mormor. Det känns jättebra att ha henne. Vi har bra kontakt (det har bara fallit sig naturligt) och hälsar på varandra ofta.
Min bror bor hos mamma för närvarande. Han heter Stefan och är 2,5 år yngre än mig. Han är gillar tv-serier och är en trumspelande datanörd. Vi är rätt bra vänner. Han har blivit rätt bra kompis med Kim också, vilket är bra tycker jag.

Ja, det är min familj det!


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback