517. Brädspel och sällskapsspel

▼ VECKA 23: BRÄDSPEL

Spelar du gärna brädspel?
Ja, jag tycker det är kul. Sällskapsspel är najs!

Vad tycker du om Monopol?
Jag gillar Monopol, minns fortfarande första gången jag spelad det. Det var med mina kusiner på något sommarlov, älskade det från start och önskade mig det i julklapp julen därpå. Det dryga är att det kan bli så himla långdraget! Det är få gånger jag faktiskt spelat klart.

Vilket är ditt favoritbrädspel?
Mexican Train (bilden ovan) tror jag. Det krävs lite tänkande, samtidigt som det är mycket tur. Annars gillar jag "partyspel", t.ex. spelet där man får en känd person och lista ut vem man är genom att fråga de andra ja-och-nej-frågor. Eller där man ska beskriva ord och de andra ska gissa vilket det är. Den typen av spel!

Vem spelar du helst brädspel med?
Kömpisar och familj. Känner att det kan vara en rätt bra icebreaker också ifall man träffar nytt folk.

Tipsa om ett brädspel du ofta spelade som yngre.
Förutom Monopol älskade jag The Amazeing Labyrinth. Tycker fortfarande att det är skitkul. Men man måste tänka lite!


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback