421. Min första konsert

▼ VECKA 9: MUSIK

Vilken var din första konsert?
Det var förmodligen Rix FM Festival eller något annat lame, så jag räknar bort allt sånt. Faktum är att jag aldrig riktigt var någon konsert-människa förrän jag var ca 17 år. Förmodligen för att jag hade dålig koll och allt skedde i Stockholm och neråt över 50 mil från mig = dyrt.

Så därför blev jag helt överlycklig då jag läste om att Lady Gaga skulle uppträda på Gröna Lund precis då jag skulle till Stockholm med min familj. Det var sommaren 2009 och jag var 16 år. På den tiden var jag ett stort fan av både henne och pop-musik.
Jag var där med min lillebror och våra kusiner som vi var och hälsade på i Stockholm. Eftersom vi kom dit på kvällen (en minut innan biljettpriset höjdes pga konsert) var det redan fullt, så vi fick stå väldigt långt bak (ganska precis vid karusellen Extreme, som ju inte finns på Gröna Lund längre), men det gjorde mig inget. Jag skulle få se Lady Gaga!
Förbandet hette Hyper Crush och både jag och min bror började lyssna på dem efter detta. Och Lady Gaga var grym! Det blev en del show och massa outfitbyten trots den lilla scenen, och när hon körde en pianoversion av Poker Face kom det verkligen fram hur bra hennes röst är.

Är så himla glad över att jag fått se Lady Gaga live, trots att det "bara" var på Gröna Lund. Efter det har hon ju haft ett par stora spelningar i Sverige, men har prioriterat bort det. Så att se henne på en arenaspelning ligger fortfarande på min bucketlist.

▼ Daniella 🌙 säger

Min forsta var Hakan Hellstrom pa Liseberg. Mar fortfarande bra nar jag tanker pa det <3

Svar: Åh, vad fint ^u^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-25 ✖ 13:58:55
http://vapenbroder.blogg.se/

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback