401. En film som finns och en som inte gör det

▼ VECKA 6: FILM
 
Tipsa om den senaste filmen du såg, som du gillade.
Såg The Two Night Stand (2014) för någon vecka sedan. Trailern fångade mig, men med Mike Teller i en av rollerna blev jag skeptisk. De filmer jag sett med honom tidigare har nämligen varit rätt kassa.

Handling i korthet: "Megan, 20-ish år, har mest bara suttit hemma sedan hennes fästman gjorde slut. Hennes rumskamrat tvingar henne att ragga upp ett one night stand. Morgonen efter därpå har staden drabbats av en snöstorm, och Megan är fast hos en kille hon inte känner..."

Jag tyckte att det var en mysig film. Inte sådär puttignuttig romatisk, utan bara en fin historia om två personer som mer eller mindre tvingas lära känna varandra, samt lösa ett och annat hinder på vägen. Den fick mig att vilja bli fast hos en främling i en snöstorm (förutsatt att jag inte raggat upp ett psyko). Sedan är jag himla glad över Megan och Alec's sex talk. JA! ÄNTLIGEN EN FILM SOM TAR UPP ATT NÄSTAN INGEN TJEJ KOMMER AV BARA PENETRERING OCH ABSOLUT INTE SAMTIDIGT SOM KILLEN FÖR ATT DET KRÄVS MER TEKNIK ÄN SÅ! Amen.
 
Om det gjordes en film om ditt liv, vem hade spelat rollen som dig?
Haha. En film om mitt liv? Skulle inte tro det. Men jag gillar Jennifer Lawrence, så hon kanske. Inte för att vi är särskilt lika. Annars har jag en fin filmidé som är inspirerad av en händelse / tid i mitt liv, men jag skulle vilja ha ett fresh-face i huvudrollen, alltså någon som kanske inte är så jättekänd. Men typ någon i stil med Chloë Grace Moretz, Elizabeth Olsen, Saoirse Ronan eller Kaya Scodelario.


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback