322. Miss onyttig

▼ VECKA 47: GODSAKER
 
Har du någon regel om när onyttiga godsaker är tillåtet och inte?
Ja, jag känner mig tvungen till det. Jag är sockerberoende, I know it. Jag älskar läsk och strips. Jag älskar choklad och chips. Skulle kunna äta det varje dag. Det har bara blivit mer och mer av det för varje år som går (som liten fick jag lördagsgodis, men vi hade bara chips och läsk på högtider). Tror vi har ätit strips 2-3 gånger i veckan sedan i somras. Och chips / läsk / öl lite då och då. Och choklad typ varje dag. Och då hösten kom blev jag även en soffpotatis. Det känns inte okej.

Så för några veckor sedan bestämde jag att nä, nu ska jag träna fem gånger i veckan (promenera, jogga, cykla) och bara tillåta mig att äta skräp (läs ovan) högst två dagar / gånger / kvällar per vecka. Jag är inne på fjärde veckan nu och jag h a r tränat fem gånger varje vecka som jag bestämde, och även strukturerat skräpmaten lite. Har t.ex. minskat på sockerintaget vid frukosten genom att köra på naturell yoghurt istället för smaksatt. Kan ha blivit skräp tre kvällar i rad då det är helg, men jag känner i alla fall att jag har koll på läget. Och suget efter läsk har minskat REJÄLT. Känns skönt.


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback