307. Hen

▼ VECKA 45: RANDOM
 
Vad tycker du om Sveriges nya pronomen "hen"?
Jag älskar det! Kände en stor lättnad (hehe) då ordet "hen" kom och jag kunde börja säga det istället för han-eller-hon. För det är ju så himla jobbigt. Tar så mycket längre tid. Duh. Hatar att det inte finns något likvärdigt ord i engelskan än (inte för att jag snackar engelska så himla ofta).

Fattar inte varför så många var emot det till att börja med (det finns säkert de som fortfarande är det), herregud, det är ett ord! Varför inte bara omfamna det faktumatt ännu en sak blivit förenklad i det vardagliga livet (att man inte behöver säga han-eller-hon längre)?! Och de som tycker det är "för feminint" (för att feminina saker är ju dåliga har jag hört, inte kan man väl förknippas med sådant). "Han" har ett "a" och "hon" har ett "o". Skulle det heta "hyn" eller? "Hån" kanske? Haha. LOL.

Sedan är det ju självklart bra att "hen" finns för de som inte identifierar sig med varken "hon" eller "han".


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback