8. If I were a boy

▼ VECKA 2: BARNDOMMEN
 
Var det något du gillade som barn som räknades "höra till det andra könet"?
Tycker egentligen inte det borde finnas något som heter tjej- och killeksaker. Så oerhört dumt. Men följande leksaker tillhörde endera min bror eller pojkkusiner.
 
• Leksaksbilar. Fick en baklastare (en sorts traktor) i trä som min pappa byggt samt en liten blå traktor med ett gult släp i någon sorts metall. Alla andra leksaksbilar jag lekte med var min brors. Lekte ofta på min kusin Jonatans bilmattor då jag var där. Men det bästa var då jag hittade på olika karaktärer med Legogubbar och lät dem vara ägare till leksaksbilarna. Osar lite The Fast & The Furious över det hela.

• Jonatans actiongubbar. Finns det bara en Ken får man hyra in på annat håll. Det vore ju fel om Amanda (Jonatans syster) och jag var tvungen att dela på samma kille liksom. Dessutom tyckte jag att actiongubbarna var snyggare och hade coolare kläder. Och så hade de ju vapen.

• Vapen. Var fascinerad av vapen då jag var liten. För det var "så coolt". Både svärd och gevär och pistoler och allt sånt där. Ville vara en ball hemlig agent. Inget Totally Spies-tjaffs, med smink-in-disguise som vapen (trots att det faktiskt är rätt coolt också). Minns dock inte att jag lekte med vapen, var bara intresserad.


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback