6. 1992 till 2003

▼ VECKA 2: BARNDOMMEN

Vad vad populärt när du var liten?
OMG. Utgår från mig själv inom tidsramen min födelse till ungefär elva års-ålder.

Pokémon, Sailor Moon och Björnes Magazin. Björne var min idol, Annie från Sailor Moon också.
♥ Britney Spears, hon som var så fin och sjöng Oh baby baby, how was I supposed to know, that something wasn't right here...
♥ Tidningen OKEJ var den bästa ungdomstidingen för musik.
♥ Tattoochoker-halsbanden. Tog aldrig av mig mitt. Hade armband och ring också, men det var just halsbandet jag älskade. Min kompis hade ett supersmalt armband från USA som jag var avis på. Alltså damn! Jag måste införskaffa sånna igen sdgvfjhflbsgvblkijdfb.
♥ Furbies, den häftigaste leksaken i början av 2000-talet. "Me scared, huuuuuu".
♥ Westlife, 90-talets One Direction och jag var kär i dem alla.
♥ Harry Potter såg världen för första gången. Vilken megahit! Han är mig fortfarande kär.
W.I.T.C.H. En mycket välgjord serietidning vars story jag blev kär i då jag gick i fyran.
♥ Good Charlotte och Avril Lavigne var supercoola.
♥ Kroppsglitter. Man kunde köpa små tuber med glitter i gele som man skulle kleta överallt. På Kroppen, i håret och så under ögonen. LIKE WHAT?! Varför gjorde jag det? Snälla, säg att det inte bara var jag som kletade glitter på kindbenen då jag ville vara extra festlig. Kan inte bara ha varit jag, måste ju liksom fått det någonstans ifrån.
♥ Eva & Adam. Den svenska ungdomsserien baserade på böckerna med samma namn. Bästa. Grejen. Ever.
♥ Car carpet city. If you didn't have one, your parents didn't love you.
♥ Kjolbyxor. OMFG. Dat fashion. Det var då jag gick i lågstadiet och det var såååå inne att ha kjol över byxor, så populärt att det till och med fanns att köpa bootcutbyxor (vad annars) med en matchande kjol fastsydd. Yuck.
♥ T-shirt eller linne ovanpå långärmat. Även det började säljas fastsydda i varandra.

▼ Twiggy Lundberg säger

Ah shit va likt! OKEJ läste jag som en galning, även Julia periodvis om man fick med smink typ, haha.. W.I.T.C.H serien prenumererade (stavning?) jag på. Hade ju ett sånt där choker-halsband, Jag hade en karaoke-maskin där jag bara sjöng Avril Lavigne's Sk8r boy, och de där med tshirt eller linne på en långärmad. Det hade jag typ tills sjuan, hahaha..

Svar: Awesome! Läste också Julia, men inget slår WITCH. Har sparat alla för att de var så dyra jämfört med andra tidningar och har så fina framsidor. Måste leta fram dem!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-07 ✖ 19:42:55
http://shadowoftheday.blogg.se/
▼ Liie säger

Haha kjolbyxorna alltså! Helt galet :p

Svar: Verkligen! Det värsta är att då jag googlade denna osmickrande trend, såg jag att det tydligen är inne igen, fast i lite annan tappning. Oh no!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-07 ✖ 22:50:40
http://heyli.blogg.se/
▼ Felicia säger

hahah, omöjligt att läsa såna här 90's-listor utan att fnissa för mig själv....

Svar: Hahah, känner lite så jag med. Kul att få vara med om att bidra till fniss så här en torsdagsnatt ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-09 ✖ 23:45:59
http://heavymetaljunkie.blogg.se
▼ jessica säger

Nej du var nog inte den ända sen smetade glitter på kindbenen när du ville vara fin! Nu när du påpekade det kommer jag ihåg att jag också gjort det, haha :D jag hade också kjol på byxorna och en topp på min långärmade ;)

Svar: Hahaha bästa modet alltså. Vi kanske ska ta tillbaka det ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-01-27 ✖ 16:41:29
http://jessicashorisont.blogspot.com/

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback