351 & 352. Hjälm + strömavbrott

▼ VECKA 51: SKYDD

Använder du hjälm när du cyklar?
Nej. Har inte gjort det sedan jag var 12 kanske, för att man ville ju vara "cool" eller något. Jag äger inte ens någon längre. Och ja, jag vet att det är dumt, men det har bara blivit en vana (eller ovana) att inte ha någon.
 
Om du blir instängd i ditt hem en vecka med strömavbrott, har du mat, vatten, verktyg och kunskap för att klara dig bra?
Det beror ju påååååå. Är det bara ett litet strömavbrott i en liten del av stan, eller typ zombie-apocalypse-varning? Det senare kräver ju en hel del mer survival knowledge. Är det vinter skulle det bli lite jobbigare, speciellt om vattenledningarna fryser. Jag har varit med om det faktiskt, att vattenledningarna frysit hemma, vilket var rejält jobbigt. Det finns såklart nackdelar med att det händer under sommaren också, t.ex så skulle allt i kylen och frysen bli förstört. Men det är bara en vecka. Bara att leva på mackor och grillad korv, hehehe. Eller går det inte att komma in på ICA heller?


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback