342. Alkohol på jul

▼ VECKA 50: ALKOHOL
 
Dricker du och din släkt alkohol på julafton, och vad tycker du allmänt om att det dricks på jul i barnfamiljer?
Jag vet inte hur det är med min släkt eftersom jag bara firar med min familj och mormor (men inte nu längre då hon bor på hem). Min pappa brukade dricka en julöl på julafton till middagen, men inte mer än en eller två, men jag tror inte han dricker alkohol alls längre. Jag och min bror har ju inte varit myndiga så länge (han en jul och jag fyra), men vi har inte velat byta julmusten mot något alkoholhaltigt. Inte mamma heller.

Jag tycker att det är tråkigt då alkoholen förstör, och gör julafton till en pest för barnen istället för något fint och mysigt, men jag tror inte att alkohol alltid måste vara likamed något dåligt. Vissa vuxna kan sköta sig, och vissa kan inte det. Men det är onödigt att supa sig stupfull om man småbarnsföräldrar. Drick med måtta.

▼ Twiggy Lundberg säger

Helt som jag tycker med. Ta till exempel filmen Tomten Är Far Till Alla Barnen, den är ju sjukt rolig när man bara ser den som en film, men när man tänker på att det är så det är i fruktansvärt många familjer på jul, tillsammans med massor annat, så är den inte så kul längre.

Svar: Jag har faktiskt inte sett den filmen :O Men som liten, att ha föräldrar som dricker sig fulla måste kännas otryggt. Men jag vet inte, jag har lyckligtvis aldrig behövt vara med om det.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-09 ✖ 17:48:30
http://shadowoftheday.blogg.se/

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback