237, 238 & 239. Ekonomi

▼ VECKA 35: EKONOMI

Tycker du det är fel att fråga hur mycket någon annan tjänar?
Jag tycker inte det är någon annans bussiness egentligen, men att fråga vänner lite casually sådär skulle inte jag ha något problem med. T.ex. om man har liknande jobb eller så. Många tycker det är en känslig fråga, men jag tycker det kan vara rätt intressant att veta, typ genomsnittet för specifika yrken eller hur mycket en skådis får för en specifik film.

Vad tycker du om att låna pengar till att köpa saker?
Det är idiotiskt. Har man inte pengar att konsumera ska man inte göra det heller. Jag lånade pengar av en familjemedlem för att kunna ta körkortet, i sånna fall tycker jag att det är okej att låna. Eller om man ska köpa hus.

Vad är det mest ekonomiska du gjort i ditt liv?
Jag är inte så ekonomisk av mig tbh. Men att sluta impulsshoppa och tänka efter minst tre gånger innan jag köper något antar jag är rätt ekonomiskt. Och att införskaffa en menskopp. Kommer spara in massa pengar på att slippa köpa tamponger.
Home decor

▼ Twiggy Lundberg säger

Jag har iallafall lyckats i vissa fall med att sluta impulsshoppingen haha. Men ibland går det åt pipan också.. :)

Svar: Va bra! Jag upplever det oftast som att man blir mer nöjd med köpen om man planerar dem och tänker efter först, men det kanske bara är jag? :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-02 ✖ 21:26:24
http://shadowoftheday.blogg.se/

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback