454. Vårkänslor

▼ VECKA 14: VÅREN

Vad är det bästa med våren?
Föreställ dig en låt med helt magisk refräng. Versen känns bara som en tråkig transport du bara vill ska vara över, sedan byggs det upp mot refräng i den så kallade bryggan... You get them feelings, snart kommer den... AHHH!
Okej. Våren är bryggan innan refrängen (refrängen representerar obviously sommaren). Det är det bästa med våren. Den känslan.

Tipsa om något vårigt att hitta på.
Grilla! Det kanske är en sommargrej, men första grillningen för året får mer än gärna ske under våren. Och ännu mer gärna med ett gäng vänner.
Eller plantera något! Åh, det vill jag göra! Fast då kanske man ska ha satt igång redan? Är verkligen inte insatt i plantering och sånt, men det känns ändå som en typisk vårgrej.

▼ Ida säger

Haha, inte är det försent för plantering ännu! Jag kan ta med mig några ekofrön om du vill :)

Svar: Haha, yay! Ja, det skulle vara roligt. Jag gillar växter, men har varit så dålig på att hålla vanliga krukväxter vid liv så då har det inte blivit av. Men nu när vi har balkong (till när det blir varmare då, hehe) och mer plats känns det roligare ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-30 ✖ 22:56:00
http://idreaido.blogg.se
▼ Ida säger

Jadå, vad skulle du vilja prova? Jag har basilika, persilja, dill, (tror jag), jala peno (kan int göra det spanska n:et nu..), citronmeliss, tomat och kanske nåt mer.

Ja men vad härligt :D vår balkong är typ så liten att man just ryms å stå och precis brevid rökande grannar, ekorrar å bilar så har ingen lust att he nåt där. Sen har vi ju andra platser att plantera på.
Men paprika (har 6 små paprikor att äta av nu!), chilli, persilja, basilika, citronmeliss och annat har vi här inne vid vårt fönster :)

Ett annat tips är ärtskott, superenkelt!

Min kollega har nu köpt massa växter, men hon måste bara kattsäkra dem, så att de inte välter då hennes katter jagar varandra rätt rejält. Sen vet jag inte vad för växter som sku va farliga för katter. Kanske kan va bra å vete innan, om nu dina katter äter växter vill säga ;)




Svar: Har kollat upp vad som är giftigt för katter nu, och sånt vi har sått (och allt annat vi människor kan äta) är heller inget problem för katter. Inte heller min Orkidé som Jamie är sugen på är nå farlig (bra för det verkar som han tagit en tugga av den, haha). Men de är rätt intresserade av plastpåsarna jag har över det vi sådde nu i lördags...

Sedan får jag se vad det blir för något mer i planteringsväg för min del ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-31 ✖ 19:06:44
http://idreaido.blogg.se

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback