525. Släkten

▼ VECKA 24: FAMILJ - Jag och Stefan med vår kusin Jonatan

Tycker du det är okej att bryta kontakten med en familjemedlem?
Ja, det tycker jag. Bryter man kontakten med en person har hen förmodligen gjort sig förtjänt av det. Det är ingen garanti att det funkar bara för att man delar gener eller varit en familj. T.ex. om en förälder betett sig illa eller svikit sitt barn är det okej att bryta kontakten, eller om något allvarligt hänt syskon emellan. Ingen ska behöva leva i en dålig relation eller behöva må dåligt pga någon annan, inte ens om det är ens familj. Men visst kanske det är ett svårare beslut att ta än om det handlar om en vän eller bekant.

Har du bra kontakt med hela din släkt?
Jag har alltid tänkt att jag har det. Jag kanske inte har någon särskilt nära relation till någon av dem, och vi kanske inte ses jätteofta längre, men ändå. Jag gillar min släkt.
Min pappa har tre syskon, så där har jag tretton kusiner (yngsta är 21 år och äldsta är 41 år). Mamma hade en bror, men han gick bort för ganska många år sedan. Han har i alla fall två barn (mina kusiner) som är i trettio-årsåldern.

Vem i din släkt umgås du mest med?
Amanda och Jonatan. De är mina kusiner. Vi var med varandra skitmycket som barn eftersom vi är jämngamla och bodde på cykelavstånd. Numera ses vi inte lika ofta, men ändå oftare än vad jag träffar de andra.
De jag träffar minst är kusinerna på mammas sida. Så har det alltid varit eftersom de bott så långt bort, och alla på pappas sida bott härikring. Nu har dock fler av mina kusiner flyttat söderut, men de kommer upp och hälsar på ett par gånger per år.


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback