497. Workin' on it

▼ VECKA 20: JOBB - En gång var jag vårdare på ett äldreboende

Är det någon skillad mellan ett jobb och ett yrke?
Ett jobb är allt en person gör i utbyte mot en betalning, tycker jag. Ett yrke är väl mer en titel, så som snickare, sjuksköterska, bagare, ventilationstekniker, musiker och så vidare.

Berätta om ditt nuvarande jobb.
JAG HAR INGET JOBB! Är så himla less på att vara arbetslös att det finns inte. Har sökt jobb, inte fått något, bestämt mig för att plugga, det har runnit ut i sanden, sökt jobb igen, inte fått något, bestämt mig för att börja plugga, tappat motivationen, sökt jobb, inte fått något... Och nu är jag gravid. Det är typ det bästa som hänt mig sedan jag tog studenten, tro inget annat, men mina chanser att ens få något extrajobb just nu är i princip lika med noll.
Har haft ETT jobb sedan jag tog studenten för fyra år sedan, sedan två praktiker och jobbcoacher utöver det. Ni fattar inte hur värdelös det får en att känna sig...


Tipsa om ett roligt jobb som du haft.

Praktiserade i en blomaffär hösten 2012. Det var via en serviceutbildning och jag var där i fem veckor. Jag fick lära mig att göra buketter, hålla på med planteringar (se bilden), köra ut blombud och ta emot kunder. Det där med att ta emot kunder hatade jag, för det här var en sådan butik där man skulle vara väldigt på kunderna och gärna börja småprata med dem som om de vore en bekant. Det hjälpte inte att jag var väldigt osäker, jag kunde ju nästan ingenting om växter och vad olika blommor hette till en början. Och ja, sedan var det ju det här med social fobi också, så den biten var väldigt jobbig. Men hon som ägde butiken var helt awesome och tyckte att jag var grym.


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback