378. Märken

▼ VECKA 3: SHOPPING
 
Är ett märke viktigt för dig? Om inte, varför?
Nej. Ibland kan det verka så, när jag tjatat om Jeffrey Campbell, UNIF and whatnot. Grejen är att det inte är märket som är viktigt, utan att just de märken jag tjatar om är helt grymma på att designa kläder och sånt i min smak. Vet att det finns UNIF-plagiat på Etsy bara för att någon bandmedlem i 5 Seconds of Summer haft en tröja därifrån, och det tycker jag är ej-okej. Jag vet att UNIF är dyrt, men inte Gucci-dyrt. Det finns ändå en lag om sådant här.
Det är skillnad på att göra liknande (typ Ray Ban's Wayfarer-solglasögon, älskar att det finns samma modell fast billiga för jag skulle aldrig köpa ett par solglasögon för 1000 spänn) och kopiera rakt av.
När det kommer till Jeffrey Campbell har jag hittills inte hittat några efterapningar som är lika snygga, då hittar jag hellre några helt andra skor. Sedan tycker jag JC's skor är sköna och har bra kvalitét.

Mitt undantag är nagellack. Där är märket viktigt.
 
Fem märken du diggar.
UNIF
Drop Dead
KillStar
Jeffrey Campbell
O.P.I. Nail Laquer


bild via


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback