NOOmaraton 2018 | Ljuva viskningar


År 2016 var jag och min bror med i NOOmaraton, tävlingen där man gör film på tid. Vi vann i Västernorrlands län. I år var jag med igen, tillsammans med min kompis Jason, en kille jag lärde känna förra året och som delar mina intressen inom film, foto, och musik.

Årets kriterier
Tema: Viskningar & rop
Platser: Scen, staty/monument, framför en spegel
Föremål: Valsedel, linjal, knytblus

Huvudidén var helt och hållet Jason's (han är uppenbarligen bättre än mig på att pressa fram idéer), medan jag fick stå för skådespeleri (hade egentligen föredragit att vara bakom kameran FÖR JAG HATAR ATT HÖRA MIN RÖST PÅ DET HÄR SÄTTET, I cringeeeeeeeeee).
Och än en gång vann vi första pris i Västernorrland, med motiveringen: 

"Filmen använder sig av de angivna ålatserna och föremålen på ett kreativt och naturligt sätt och den övergripande tematiken ramar in filmen. Huvudkaraktären griper tag i oss och gör oss nyfikna på att se mer. Filmen bärs upp av ett hantverk som bådar gott inför framtiden."

Såhär i efterhand ser jag en hel del brister (speciellt efter att ha sett alla andra grymma vinnande filmer i Stockholm), men det är sjukt svårt att göra en film på bara 24 timmar, speciellt med dessa begränsningar som kriterierna faktiskt kan vara. Å andra sidan gillar jag begränsningar till en viss del, och utmaningen att få in alla platser och föremål i filmen.
 
Ett inlägg om prisutdelningen i Sundvsall samt riksfinalen i Stockholm kommer.



▾ Johanna säger:

wow, vilken grej att vinna två år i rad! grattis!

2018-10-22 ✖ 19:54:45
http://johannamontell.homespo.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback