Hon heter Ivy Minja

 
Har jag berättat om Ivys namn? Can't recall I've done such thing, så låt oss ha namngivelsekalas här på bloggen. Woho!

I V Y
En sommar, 2013 för att vara specifik, insåg jag att om man sa mina initialer - I. V. - på engelska blev det namnet Ivy. Typ. And I was like "Oh my God! Om jag får en dotter ska hon heta det!"
Så jag sa det till Kim, och han tyckte det var jättefint.
Jag hade en lista med flera namn, men det var inget namn som kändes lika bra som Ivy.

Plottwist! The extended truth! Min kusin Amanda var här och hälsade på en nyfödd Ivy, när hon helt plötsligt säger:
"Åh, jag minns när du berättade att om du fick en dotter skulle du skulle döpa henne till Ivy, som hon i Gossip Girl."
And I'm like: "WAIT, WHAT?! NO WAY! OFTA JAG BERÄTTADE DETTA FÖR DIG ENS?! OCH - OMFG! JAG HAR DÖPT MIN DOTTER EFTER EN GOSSIP GIRL-KARAKTÄR JAG INTE GILLAR?!"
Det är sant. Jag nördade Gossip Girl sommaren 2013. Och det fanns en karaktär som hette Ivy. Som jag inte tyckte om. Men jag insåg att I. V. = Ivy och förträngde tydligen allt annat. Because awesomeness. Så nu tycker jag att vi låtsas att jag döpt min dotter efter Ivy Sullivan från 90210 istället. Because I like that bish.
 
                               Bildkälla: ♥♥♥

M I N J A
En av mina kusiner fick barn ett år innan mig. Någon månad innan deras BF berättade de om några, eller åtminstone ett, namn de funderat på. Minja hade de gillat ett tag. Kim och jag nickade gillande. Men då de fått reda på att det kan betyda "midget ninja" kändes det inte längre så kul. Men det tyckte jag och Kim. Så vi skrev ner det på vår lista.
När Ivy väl var född fastnade vi för det återigen, och när Kim insåg att det betydde "Den första" på alviska (Lord of the Rings) blev han helt till sig (for real). För Ivy är vår första. Och bästa.



▾ Mamma säger:

Gullet, mjuk och go. Fina namn.

Svar: Ja! Gullegumman <3
Ida ☯ the sky under the sea

2016-09-02 ✖ 14:08:11
▾ Ida D säger:

Alltså, hur fint?!

Svar: <3
Ida ☯ the sky under the sea

2016-09-05 ✖ 22:29:48
http://idreaido.blogg.se/
▾ Daniella 🌙 säger:

Men åhhh <3

Svar: <3
Ida ☯ the sky under the sea

2016-09-15 ✖ 12:31:17
http://vapenbroder.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback