Thailand part I

 
22 december 2014
Min livs andra långflygning, med mellanlandning i Amsterdam. Jag är inte flygrädd (tycker det känns som att åka tåg, fast det låter mer), men förundras alltid över hur så stora fordon faktiskt kan flyga. IT'S MIND BLOWING! Tycker den h ä r bilden är klockren.
Sedan var det så himla fint att flyga över Amsterdam, skulle jättegärna vilja resa dit, det verkar vara en väldigt mysig stad.
 

23 december 2014
Landade i Bangkok med migrän. Typiskt. Sömnbrist I guess, för det gick över efter en tupplur i taxin till hotellet. Hotellet vi bodde på i Bangkok hette Twin Towers, och jag måste säga att deras hamburgare var en katastrof. Så dålig att jag inte ens tog någon bild.
Colan var dock okej. Okej.
 
 
Resten av dagen sov jag för att jag var livrädd för att få migrän igen. På kvällen testade vi hotellets room service.
Mycket bättre än hamburgaren!

 
24 december 2014
Vi besökte den flytande marknaden utanför Bangkok. Det är som en stor by, fast istället för vägar tar man sig fram i båtar på kanaler och i centrum finns en stor marknad. Det var en häftig upplevelse, och väldigt mysigt.
Blev nästan sugen på att flytta in i ett av de söta små husen...
 
 
Next stop: Wat Pho templet med en liggande Buddah. Han var jättestor och svårfotad, så ni får nöja er med dat chill face.
Alla byggnader runt hela tempelområdet var helt guldiga och glittriga. Ah!
 
 
So kewl.
 

Då vi kom tillbaka till hotellet hade alla fått varsin julklapp på sängen, innehållandes chocolate chip cookies. Cute! Är helt nöjd med min julafton, och saknade inte den klassiska, svenska julen alls. Fick fira jul helgen innan jag åkte och det räckte för mig.

Det får räcka för denna gång, to be continued... ♥



▾ Ida säger:

Whaa, härligt ju!
häftigt med den flytande marknaden, magiskt fint på nå vis.
Asså den där buddhan ger mig svindel, haha. Hur stor var den egentligen!?
Nej vad jag får resfeber!!
Men flyget kan jag nojja mig över emellanåt, huh. Men är ju inte en anledning till att bli hemma resten av livet ;)

Svar: Det var jättemysigt, fast jag tyckte nästan det var mysigare att åka förbi bostäderna än själva marknaden, haha.På Wikipedia står det att den är 15 m hög & 43 m lång...
Nä precis :) Tyvärr är ju flyg nästan enda sättet att ta sig runt i världen, om man ska långt och inte vill resa flera dagar... Jag blir mest bara rastlös, haha ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-20 ✖ 18:38:44
http://idreaido.blogg.se
▾ milina.blogg.se säger:

åh aldrig varit där! min pojkvän är dock halv thai så kanske åker dit nån gång med honom ^^

Svar: Coolt, då skulle det ju vara extra roligt att åka dit ju:)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-21 ✖ 02:02:05
http://milina.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

Åh så härligt! :D

Svar: Yeah :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-21 ✖ 10:01:49
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Henrietta Nylund säger:

Men åh vad härligt, vill också!

2015-01-21 ✖ 20:33:52
http://ettass.blogg.se/
▾ Anna Holm säger:

Härligt! :D

2015-01-21 ✖ 20:51:29
http://annamarialouiseholm.blogg.se/
▾ tommy säger:

fina bilder =)

Svar: Tack :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-21 ✖ 23:25:39
http://investerasmart.blogg.se
▾ Julia Müller-Sandvik säger:

Whoaaaa, nu längtar jag tillbaka!

2015-01-22 ✖ 17:47:31
http://lorissalovebomb.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback