Filmer jag kan se om och om igen

En favoritfilm, är det ett mästerverk av kvalitét? Kan vara, men för mig är det just ett mästerverk av kvalitét medan en favoritfilm en film jag kan se om och om igen utan att tröttna. En genuint bra film helt enkelt. Tänkte dela med mig av mina. Skriver in iMDB-betyget eftersom det brukar vara rätt accurate.
 
Bild: 1, 2

21 Jump Street (2012) | 7,2
Med Jonah Hill, Channing Tatum, Dave Franco, Ice Cube m.fl.
Ett par underpresterande poliser skickas tillbaka till ett lokalt high school för att smälta in och få ner en syntetisk drog, Holy Fucking Shit, och dess leverantör. Hilarious! Och ja, Johnny Depp gör en cameo.

Alpha Dog (2006) | 6,9
Med Bruce Willis, Emile Hirsch, Justin Timberlake, Anton Yelchin, Olivia Wilde, Amanda Seyfried m.fl.
› Det är år 1999 i KalifornienJake Mazursky är skyldig knarklangaren Johnny Truelove pengar. Då Johnny och ett par kompisar får syn på Jakes 15-årige bror, Zach, kidnappar de honom på impuls. Baserad på en verklig händelse.
So much bittersweet love på denna film. Så hemsk, men så bra. I vintras såg jag den två kvällar i rad. Tröttnar. Aldrig. Blir lika gripen varje gång.
 
Bild: 1, 2
 
Burlesque (2010) | 6,3
Med Cher, Christina Aguilera, Cam Gigandet, Kristen Bell m.fl.
› En småstadsflicka beger sig till Los Angeles och finner sin plats på en burleskklubb som drivs av en före detta dansare. Sexeyyy! Älskar alla fina underkläder och dans. Vill också.

Crazy, Stupid, Love. (2011) | 7,5
Med Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone, Kevin Bacon m.fl.
› En medelålders mans liv förändras dramatiskt när hans fru ber om en skilsmässa. Han försöker återupptäcka sin manlighet med hjälp av en nyfunnen vän, Jacob, och lär honom att ragga på tjejer på barer. Parallellt handlar den även om sonens crush på barnvakten, barnvakten som har ögon för någon helt annan och Hannah som tror hon har den perfekta pojkvännen. Mysig och rolig film.
 
Bild: 1, 2

The Fast And The Furious-franchise (2001-idag) | 5,7 - 7,3
Med Paul Walker, Vin Diesel, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Sung Kang, Tyrese Gibson, Chris 'Ludacris' Bridges, Gal Gadot, Dwayne Johnson m.fl.
En serie actionfilmer, med rån och illegal street racing i centrum. Action är verkligen inte min favoritgenre och jag gillar inte bilar mer än på en ytlig nivå, men dessa filmer kan jag ha maraton med utan att bli less.

LOL (2012) | 4,1
Med Douglas Booth, Miley Cyrus, Ashley Greene, Demi Moore, Adam G. Sevani mfl.
› Då ett nytt skolår börjar, blir Lola's hjärta krossat av sin pojkvän, men snart blir hon överraskad av sin bästa vän, den lovande musikern Kyle, som avslöjar sina känslor för henne. Så himla mysig och lättsam tonårsfilm, som verkligen är värd mer än 4,1 i betyg.
 
Bild: 1, 2

She's The Man (2006) | 6,4
Med Amanda Bynes, Channing Tatum, Robert Hoffman m.fl.
› När hennes bror beslutar att skolka för att åka till London ett par veckor, beger sig Viola till hans internatskola för att satsa på fotbollen. Hon förklär sig till honom, och faller sedan för en av hennes fotbollslagkamrater. Men vad hon inte insett är att hon inte är den enda med romantiska bekymmer, och hon / han hamnar i mitten av en serie ihoptrasslade kärleksaffärer. Väldigt fånig film, men också väldigt kul.

Silver Linings Playbook (2012) | 7,9
Med Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Julia Stiles m.fl.
› Efter en tid på ett psyket, flyttar före detta läraren Pat Solitano in hos sina föräldrar och försöker försonas med sin ex-fru. Saker och ting blir mer utmanande när Pat möter Tiffany, en mystisk flicka med egna problem. Älskar denna dramakomedi så himla mycket. Favorit. PS. Jag aldrig sluta önska mig Tiffany's danssal.
 
Bild: 1, 2
 
Step Up 2: The Streets (2008) | 6,2
Med Briana Evigan, Robert Hoffman, Adam G. Sevani, Cassie Ventura m.fl.
› Romantiska gnistor uppstår mellan två danselever från olika bakgrunder vid Maryland School of the Arts. Och så är det självklart en massa ball street dance. Det här är min favorit ur Step Up-serien. Blir helt glad och dansant efter att ha sett den.

This Is 40 (2012) | 6,2
Med Paul Rudd, Leslie Mann, Jason Segel, Megan Fox, Chris O'Dowd, Lena Dunham m.fl.
› Pete och Debbie är båda på väg att fylla 40, deras ungar hatar varandra, båda deras företag misslyckas, de är på väg att förlora sitt hus, och deras förhållande hotar att falla sönder. Låter ju lagom kul kanske, men jag blev väldigt positivt överraskad första gången jag såg den.

Hoppas ni fick något filmtips till helgen nu.



▾ Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★ säger:

Åh några jag helt klart håller med om och några jag inte sett förr :D awesome!

2014-12-04 ✖ 20:59:25
http://www.xn--annard-0xa.se
▾ emelie. säger:

håller med om dom flesta, men 21 jump street vinner nog! :D

Svar: Den är riktigt rolig!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-05 ✖ 09:29:20
http://nightfury.blogg.se
▾ ♫♪ sandra säger:

åh burlesque är så bra!

Svar: Älskar den!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-05 ✖ 14:07:56
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Flisan säger:

Många bra filmer :D

2014-12-05 ✖ 18:31:05
http://fbb.blogg.se
▾ LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams säger:

Kul med filmtips! :)

Svar: Tack så mycket för ditt tips! Vad jag har bakat kommer upp närmre jul när jag har bakat allt jag ska baka, och självklart länken till personen/personerna som tipsat om det! :)

2014-12-08 ✖ 16:49:36
http://babustylee.webblogg.se
▾ Johanna säger:

Jag ääääälskar 21 Jump street, burlesque och she's the man! kan se dem huuur många gånger som helst! bra smak!

Svar: Ja, de är alla väldigt bra, roliga och lättsamma filmer. Feel good ju! Hehehe ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-28 ✖ 16:23:20
http://seriesmaniac.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback