149. En hundralapp

▼ VECKA 22: SHOPPING

Om du blev av med alla kort och kontanter utom en hundralapp i en hel vecka, hur skulle du klara veckan?
Är det samma för min sambo? Att vi har 200 tillsammans? Jag förutsätter att detta inte är en vecka då hyra och räkningar ska betalas, för i så fall skulle vi inte klara oss! Jag tror faktiskt detta hänt, att vi bara haft en hundring var att röra oss med en vecka, och ja vi klarade det. Mat prioriteras då, så det finns inte en tanke på shopping for pleasure då. Det går hur bra som helst, jag köper sällan kläder och sånt. Känns det som. Köpte en tröja, en mössa, bell bottom-byxorna jag suktat efter i flera år och en klänning (for a special occasion) i april. Och ett par skor som jag velat ha i över två år bara för att den sidan skulle lägga ner. Tror det är det enda jag köpt i klädväg i år faktiskt. Och de enda nagellacken jag köpt på över två månader är baslack och överlack, så ni fattar inte hur gärna jag vill köpa nagellack just nu! Ahhhh!

Hahah. Men ja, jag hade klarat den veckan, genom att prioritera mat. Otur om det skulle vara en vecka då vi bara har en toapappersrulle kvar, inget schampo och jättelite tandkräm...


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback