34. My home is in your heart

▼ VECKA 6: HEMMA

Hur ser ditt drömhem ut?
Kan ju börja med att ursäkta för världens längsta kollage. Kunde bara inte låta bli! Jag älskar inredning! Wohoooo! Och eftersom det klart och tydligt står d r ö m hem ska jag utnyttja det till fullo.

· Jag väljer hus framför lägenhet. Då skulle jag kunna få ha en fin trädgård med grönt gräs, fina träd och massa blommor.

· Färgskalan ska gå i naturens färger. Vitt som bas, lite svart och lite brunt. Trä och sten och metaller och läder (Chesterfield-soffan) och päls (fällar) och fjädrar (drömfångare). Men inget ska komma från djur om det blev mördat bara för att bli pynt.

· Jag tycker om kontraster. Svart möter vitt, gammalt möter nytt och fult möter snyggt.

· Tegel. Fotokollage. Instrument och konsertfoton (musiken ska hyllas). Vackra ramar. Bokhyllor som täcker hela väggar. Eldstad. Spiraltrappor. Stora fönster. Kristallkrona i badrummet.

· Jag vill ha en stor dusch så att man alltid kan duscha tillsammans utan problem. Det ska kännas som om vi står mitt i ett varmt monsunregn. Typ som Spencer Hasting's dusch i Pretty Little Liars.

· Öppen planlösning gillar jag, där köket och vardagsrummet hör ihop. Köket ska ha bra förvaringsmöjlighet (och Gud förbanne de där hörnskåpskarusellerna) och ha bra arbetsyta så att jag faktiskt känner att jag v i l l hjälpa Kim med maten och kunna stöka ner bäst jag vill då jag bakar.

· Sovrummet ska vara mysigt. Stor fluffig säng. Ljusslingor. En hel vägg med drömfångare i olika storlekar. Kanske på ett loft med stedtak, ett sånt tak där man ser träbalkarna.

· Hade varit mysigt med en liten hemmabio. Ett rum utan fönster med projektor och en feeeeeeeeet och bekväm soffa. Eller en lounge i rock-pub-miljö nere i källaren. Där kan jag ha mina Chesterfield-soffor! Och en liten hemmabar. Och ett trumset. Fuck vad jag vill börja spela trummor igen!

· Walk in closet. Klassikern som så många drömmer om. Men det hade varit fint. Skulle kunna ha alla mina nagellack där också, på en hylla speciellt för nagellacken (alltså bara 5 cm djup).

· Såg filmen About Time igår och där hade de en vit slät fasad, så de kunde se på film på husväggen med projektor. Helt fantastiskt att kunna se film utomhus.

· Jag älskar vatten så mitt hus får gärna ligga nära havet och ha minst två pooler. En som man kan simma i, och en jacuzzi.

· Jag vill ha en danssal med spegelvägg. Precis som Tiffany har i Silver Linings Playbook.

· Utsidan. Förut älskade jag moderna hus, väldigt raka linjer och stilrent. Men nu har jag kärat ner mig i äldre hus i viktoriansk stil, med rundade burspråk och "turrets" (vet inte riktigt vad det svenska ordet är). Älskar huset i första säsongen av American Horror Story. Amerikanska hus och engelska stenhus! Men gärna med den skandinaviska stilrenheten och detaljer från hela världen. Jag h a t a r den typiskt amerikanska inredningstsilen. Blä.

· Ett garage för två bilar. Jag ska ha en svart Chevrolet med flak.
 
 
Bilder via studded-hearts, tumblr, pinterest

▼ Liie säger

Jag gillar att du har sånna detaljerade drömmar, med till och med en specialdesignad nagellackshylla :) Låter som mig när jag drömmer, jag gillar också att tänka på de små sakerna lika mycket som de stora!

Svar: Jaa, det är ju nästan detaljerna som är det roligaste :) Just en hylla speciellt för nagellack är mycket för att jag just nu stör mig på att jag har nagellack överallt där de inte borde vara. Jag vill ha ordning! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-02-04 ✖ 21:46:58
http://heyli.blogg.se/
▼ LORISSA LOVEBOMB säger

I LOOOVE IT! <3

2014-02-09 ✖ 21:24:51
http://lorissalovebomb.se
▼ Anna säger

Åååh! Ja, men så där skulle jag också kunna ha det. Absolut! Var lite feg och drömde väl inte så mycket då jag skrev mitt inlägg och så var jag lite realistisk. Tycker också om de där engelska stenhusen och att gammalt möter nytt. En väldigt fin och detaljerad beskrivning av ditt drömhem!

Svar: Ja, jag är väl lite av en drömmare hahah. Sedan tänker jag väldigt mycket på hur jag vill bo, men att vara realistisk kan ju också ha sina fördelar :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-02-10 ✖ 07:38:22
http://annawesterlund.blogspot.se/
▼ Jessica Högberg säger

Vilket fint inlägg!!

2014-02-11 ✖ 07:47:18
http://lchftrollet.blogg.se/

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback