240 & 241. A jar full of money

▼ VECKA 35: EKONOMI
 
Om du vann 20 000 kr i månaden i 20 år, vad skulle du göra?
Wohoo! Vilken lättnad det hade varit. Då skulle jag satsa helhjärtat på studier. Det vill säga spara gärnet och söka one year film making på New York Film Academy (NYFA), en skola i New York och Los Angeles jag inte har råd att ansöka till i nuläget. Jag skulle självklart söka till de skolor jag i nuläget satsar på också. Jag skulle fortfarande jobba, men det skulle vara lättare att satsa på det jag verkligen vill hålla på med (film making). Sedan skulle jag betala av de skulder jag har (körkortet osv) samt göra en fet tatuering, tihi.

Tipsa om något som har med ekonomi att göra
Spara alla kontanter du får i en burk. Jag och Kim gör det, och det är rätt mycket i den där burken nu. Om du inte känner för att spara alla kontanter, välj bara en valör, t.ex. alla tior eller tjugolappar.

▼ Twiggy Lundberg säger

Skulle lätt göra det om jag nån gång hade kontanter, hahaha

Svar: Men har du aaaaldrig kontanter? Ibland i vissa sammanhang så tillåter de ju bara kontanter (typ på merry can -.-), och då sparar man bara det som blir över, yay :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-02 ✖ 21:27:14
http://shadowoftheday.blogg.se/

Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback