119. Arbetserfarenhet

▼ VECKA 18: JOBB

Hur många jobb har du haft?
Hade sommarjobb efter första året på gymnasiet som städare på min gamla låg- och mellanstadieskola. Åh, vad jag hatade det. Och förra sommaren var jag sommarvikarie på ett äldreboende. Min åldersnoja och rädsla för att bli gammal och sjuk blev inte direkt bättre av att vara på ett ställe där det bara kändes som att de satt och väntade in döden. Mådde dåligt generellt hela 2013, och hade mycket ångest då, så den jobbupplevelsen blev inte heller så bra trots att jag såhär i efterhand är glad över att jag hade ett jobb.

De bästa arbetsplatserna jag varit på har varit praktikplatser. På 6-årsverksamheten och fritids på ovannämnda skola våren 2012 och på blomster- och presentbutiken Blommor & Ting hösten 2012. Tyckte det var kul att jobba med barn, och på det senare stället trivdes jag skitbra!


Lämna en kommentar!
Det är okej att ha egena åsikter, även om DU HAR FEEEEEEL!
Och till alla som känner för att vara taskiga: buy a cat & GTFO.

Jag heter:
Spara?

E-mail:


Min blogg:


Kommentar:


Trackback