Once a year, go someplace you've never been before

 
Hittade en fin lista bland mina utkast. Detta skrev jag förra sommaren:
Idag när jag var ute på en promenad framkallade kombinationen av den varma solen och bilkön vid korsningen nedanför oss en extrem längtan efter Thailand. Blev faktiskt ganska förvånad eftersom... Well, jag gillade inte Thailand jättemycket (fast på senare tid har jag insett att det förmodligen berodde på att jag saknade den västerländska maten för mycket... Jag var gravid och mat var typ mitt största problem då).
Det har gått 1,5 år sedan vi var där och jag börjar känna att jag varit i Sverige för länge utan avbrott. Inte för att jag rest utomlands så mycket i mina dar. Innan jag fyllde 20 hade jag aldrig varit utomlands så när som i Danmark när jag var 11. Var så överpepp på den resan. En av mina kompisar "mobbade" mig för att jag tjatade om Danmark så mycket (läs: lagom) #baraföratthonvaritiUSAochpåKretaandwhatnot. Haha. Men sen hände 2013. Var i Norge, USA och England två gånger. Sedan Thailand året därpå. Och nu vill jag ha meeeeeeer.

Sedan jag skrev det ovan har jag även besökt Belgien. Och jag vill fortfarande utomlands Så. Himla. Mycket. Gärna något varmt och exotiskt ställe eftersom denna sommar var lite av en besvikelse rent vädermässigt. Här är en lista så länge.

 
En flygplansvinge. Mot Manchester, UK 2013. Skulle till Download Festival. Själv.

 
Bilden som av misstag blev väldigt bra. Imma på linsen blev ett häftigt filter. På en pub / krog i Brygge, Belgien med varsin Kwak.
 

Resebilden man blir på gott humör av.
I mean, it's a monkey, c'mon. På en ö någonstans i Thailand, 2015.
 

Naturbilden.
Vackra Norge, såklart. Roadtrip på tre dagar, sommaren 2013. Har bara halvdana mobilbilder därifrån, ångrar att vi inte lånade en systemkamera till den resan.

 
En bild högt uppifrån. New York, USA. September 2013. Finaste utsikten från Empire State Building.


Vykortsbilden.
Turistsevärdheten Atomium i Bryssel, Belgien. Känns som att den pryder en del vykort.
 
 
Bild på resesällskapet. Hua Hin, Thailand. Januari 2015. Vilopaus med dryck under nattmarknadssafarin.

 
Njuta-under-palmen-bilden. Hua Hin, Thailand. Januari 2015. Men parasoll i stället för palm.

 
Godmorgon. När vi var i Norge sov vi i bilen. Vi hade gjort baksätet och bagaget till en säng och det var hur mysigt som helst. Här har vi just gjort morgon i Oslo.

 
Favoritstaden. New York. Måste dit igen. Måste.


Bubblare. En bild från Danmark sommaren 2005 måste ju få vara med också. Brorsan, jag och pappa i Skagen.

Hittade listan hos Ylvwes. Rubriken är en quote av Dalai Lama (enligt Google). 




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback