Jag vet vad jag ska bli när jag blir stor

 
Efter flera års velande har jag äntligen gjort mitt karriärval. Och det känns Så. Himla. Bra. Ni vet inte.

Min dröm har länge varit att jobba med film. Kanske helst av allt regissör. Allt för länge.Men alla mina försök har bara runnit ut i sanden av olika anledningar. Jag har mått dåligt, jag har tappat all min motivation, jag har inte orkat. Jag har velat om när, var, hur och fått börja om en och två och tre gånger, men aldrig kommit längre än att kartlägga skolor för detta. Fått ångest över hur dyrt det skulle bli. Fått ångest över att mitt enda IG råkar vara i det mycket väsentliga ämnet Samhällskunskap. Fått ångest över att jag behöver flytta och vad det innebär för Ivy.

För ett år sedan kände jag att det var dags att lägga min dröm åt sidan och titta åt andra håll. Jag funderade på lärare, och på parkanläggare... Men i december bestämde jag mig för något helt annat. Och det känns så rätt. Och så kul.

Den 11 september börjar jag plugga en yrkesutbildning i Umeå. Utbildningen är ett år och efter det väntar två lärlingsår. Jag är så taggad. Och nervös. Och afjkHGEFIHGJD!  Can't wait to learn s t u f f f f f f f f !

Och ja, jag är väl medveten om att jag inte sagt exakt vad det är jag ska plugga. Muhahahah.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback