Om ändå lektionerna i skolan sett ut så här


Haha. I know, what the fuck, right. Men om lektionerna i skolan sett ut så här hade jag nog lärt mig mer. Och bättre. Och varit mer intresserad. Och mer fokuserad. Och... Ja... I dunno. I alla fall om läraren varit en sengångare hög på marijuana och pausat varje halv minut för att repetera, för det går kanske lite för fort för att min hjärna ska hänga med.

Min hjärna är rätt... skum... på så vis. För mina tankar går i väldig hög hastighet. Jag kan snacka med Kim, säga en mening och nästa gång jag öppnar munnen låter det som att jag bytt samtalsämne, men det har jag inte. Inte egentligen. Jag har liksom redan haft hela monologen i huvudet redan, för det går mycket fortare att tänka och sen ledde det ena till det andra and so on and on and on, på bara några sekunder.

Men då andra berättar om något känner jag mig ibland väldigt efterbliven. Måste få saker upprepade och förklarade extremt invecklat, för annars fattar jag noll. Fast... det kanske beror på att jag hakar upp mig på vissa ord (och börjar tänka på det, vilket påminner om det där och...), stannar upp vid en specifik mening (så att jag missar något viktigt och tappar sammanhanget när jag väl börjar lyssna igen) eller typ helt enkelt börjar tänka "fokusera-fokusera-fokusera" istället för vad som egentligen sägs.

Haha. Jag minns när vi skulle skriva en rapport om konflikter mellan olika länder på Samhällskunskapen, och jag läste första stycket av "min" konflikt nära hundra gånger, men jag kom inte längre än så för att inget jag läste fastnade. Så jag bad läraren förklara, och då äntligen fattade jag! Trodde jag, för då han gick glömde jag allt igen eftersom att jag hade tänkt "Jag måste fatta nu, jag måste fatta nu, han berättar nåt viktigt, han berättar nåt viktigt" istället för att fokusera på vad han faktiskt sa. OMG. SMH. *facepalm*

Hm... Okej. I get it. Brukar ibland tvivla på om jag verkligen har ADHD, men... Eh... Ja.



▾ Linnea Aurora säger:

Alltså det här är ju ca det bästa klippet på internet- älskar det! "How bout I do anywaaaaay" hahaha

Svar: Haha, ja eller hur! Snacka om att en får lära sig mycket på ett snabbt och enkelt sätt. Humor gör dessutom allt bättre (nästan) ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2016-05-13 ✖ 12:06:55
http://linneaaurora.webblogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback