Sorry about fucking all your friends - What?!

Bildkällor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
När jag startade den här bloggen hade jag en musiklista jag fyllde i. 100 låtar uppdelat på 10 inlägg. Det tionde och avslutande inlägget glömde jag dock bort helt. Tills idag. Vill inte vara en quitter, eller ännu värre, en rinna-ut-i-sand:are, så jag ger er härmed den sista delen av musiklistan. I made it! Äntligen är det över! Tänker ni. Haha.

A song that reminds me of a night out - Only Girl (In The World) ♦ Rihanna
Studentfesterna på Statt. Det är över fem år sedan nu. That's some bittersweet memories. Vill typ kräkas.
 
A novelty song - Boombox ♦ The Lonley Island, Julian Casablancas
"A novelty song is a comical or nonsensical song, performed principally for its comical effect." - Wikipedia
Jag tycker denna uppfyller kriterierna.

A song I think everyone has forgotten - Bananza (Belly Dancer) ♦ Akon
Hahahahahaha. Shiet. Bästa danslåten 2006. Pinsamt. Har massa bortglömda "godbitar" i min spellista Growing up 92-09. Helt fantastiskt.

If I HAD to do Karaoke, this would be the song I'd choose - Stitches ♦ Shawn Mendes
Probably. Älskar att sjunga denna. Inte för att jag sjunger bra, men denna kan jag kanske, eventuellt sjunga helt okej utan att rösten spricker.

A song that has a dance that goes with it - Hoedown Throwdown ♦ Miley Cyrus
Från Hannah Montana The Movie (2009). En gång i tiden kunde jag den dansen.

A song by an artist with the same first/last name as me - Go Again ♦ Ida LaFontaine
Ida Vestin, det är inget bra namn i sådana här sammanhang. Mitt efternamn är ju bara att glömma. Hittade desto fler Idor, och valet föll på en Ida med fint efternamn.

A song from a soap star turned singer - Kids ♦ Kylie Minogue feat. Robbie Williams
Enligt en googling ska Kylie Minogue ha varit med en såpopera vid namn Neighbours innan hon började med musik. Kids ger mig SingStar-nostalgi, även om jag egentligen aldrig gillat hennes musik.

A song by an artist born or lives close to where I live - Bleed ♦ Days of Jupiter
Från Örnsköldsvik. Typiskt Ö-viksband. Tycker alla Ö-viksband låter likadant, haha.

A song that was number one from the same year I were 10 - How You Remind Me ♦ Nickelback
Jag fyllde tio år 2002 och då var min dåvarande favoritlåt listetta.

I have completed 'The 100 Day Song Challenge', so for no reason I deserve to post this song, just because I can - Fashionably Late ♦ Falling In Reverse
Haha. Love it. Dessutom en väldigt passande titel för ett inlägg som publiceras över ett år för sent.

Här är resten av listan: Del 1, Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8 och Del 9.
Den röda tråden i alla rubriker är fula lyrics. De fulaste jag kunde hitta från varje lista. No regrets.
 
Alla låtar (utom två som inte finns på Spotify) ligger i min spellista Helt hundra.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback