Your words cut deeper than a knife


Kim lyssnar en hel del på covers på Youtube, och visst är de talangfulla (Kims favorit(er) Kurt Hugo Schneider och hans vänner är ju dessutom väldigt kreativa både med musiken och videorna) men jag känner att det liksom är samma dåliga poplåtar som spelas på radion om än i ny tappning. Tycker jag covern är bra tycker jag i regel att även originalet är åtminstone någorlunda okej också.
 
Typ som Stitches (bra bra bra). Fastnade för en del av texten (för att jag är expert på att relatera till låtar, hur långsökt det än kan tänkas bli... just i detta fall är det dock rätt accurate) då Kim spelade upp en cover av den av ovannämnda Kurt & co. Hörde den sedan på radion för att inse att enda skillnaden förmodligen är att orginalartisten inte använder en kylskåpsdörr som instrument. Har också fått en rockversion av låten spelad för mig, vilket även det klär den bra. Men jag tror jag har bestämt mig för att jag gillar Sam Tsui's version bäst. 
 
I thought that I'd been hurt before
But no one's ever left me quite this sore
Your words cut deeper than a knife
Now I need someone to breathe me back to life
 
Got a feeling that I'm going under
But I know that I'll make it out alive
If I quit calling you my lover
Move on
 
You watch me bleed until I can't breathe
Shaking, falling onto my knees
And now that I'm without your kisses
I'll be needing stitches
Tripping over myself
Aching, begging you to come help
And now that I'm without your kisses
I'll be needing stitches



▾ Ida D säger:

Åh, en snubbe i min klass på gymnasiet lyssnade en hel del på Sam Tsuis covers, så den vägen har jag lyssnat en del på honom. Älskar hans röst, whao. Är röstsvag.

Svar: Vad kul, jag upptäckte honom precis ^^ Han har väldigt bra röst, ja!
Ida ☯ the sky under the sea

2016-01-13 ✖ 01:45:00
http://idreaido.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback