Hej då 2015 ▲ Del 2


MAJ

Målade årets enda alster (tyvärr blev det inte mer än ett), en tavla av ett grimas-foto jag tog på Kim en gång, samtidigt hade Kim lan i Ivys blivande rum. Var till IKEA och handlade lite nytt till lägenheten, framför allt till vardagsrummet och kontoret. Sedan lade jag visst en rätt stor beställning (för att vara jag) på Forever 21 också, köpte bland annat finaste blommiga klänningen. Färgade äntligen min dipdye blååååå. Började se Prison Break med Kim, fastnade och nördade alla säsoger. Bakade min första våningstårta någonsin. Det var även första gången jag använde sugarpaste och det blev inte alls som jag tänkt. I slutet av månaden kom Twiggy och Krille på besök. Vi åt gott, var på Merry Can och såg Neverstore och Linus Svenning på O'Learys (och jag drack alkoholfria drinkar).

Var gravid: Vecka 27+3 till 31+5. Var till mormor och visade upp magen och sen fick småpanik över att det bara var tio veckor kvar till BF.


JUNI

Insåg att jag gått upp en bh-storlek: från 75B till 80C (och nu efter jag slutade amma tror jag att jag gått ner till 75A igen, haha). Vi byggde en trätrall på balkongen och jag bakade kanelbullar för första gången i mitt liv. Försökte fira nationaldagen så gott det gick. Hittade en ursnygg serveringsvagn via en köp- och säljsida på Facebook. Den ger mig Harry Potter-vibbar. Så fin. Något annat fint: En kväll höll jag på att falla ner i ett depphål där jag satt hemma framför datorn, så jag flydde ut med kameran i min ensamhet i stället.
Vi fick en inneboende då min bror Stefan flyttade in i Ivys rum. That was intresting. Kände mig ledsen över en planlös midsommar, men så blev det en fin dag ändå. Solen sken, var ute och plockade blommor, åt supergod middag hos mamma och avslutade i Eden hos släktingar. Årets vackraste: Solnedgången på väg hem från Åviken. Oh ehm gee! Besökte Rotsidan med Kim och Malin och hade kubbkväll med vänner. Årets mysterium: Fågelmordet på balkongen. En död fågel av duvstorlek utan huvud. How did it happen?!

Var gravid: Vecka 31+6 till 36+0. Var på tillväxtultraljud och graviditeten började kännas rejält jobbig med svullna fötter och händer, halsbränna och sura uppstötningar.


JULI
Åkte till Skellefteå för att hälsa på Twiggy och Krille. Då var vi en snabbis till Piteå och åt gigantiska mjukglassar. Såg absolut sista avsnittet av Revenge, så braaaaaa. Var på Nätramarknaden och Summer in the Park med Malin (fick en guilty pleasure i form av Ingen annan rör mig som du blev därefter min guilty pleasure, shhh don't tell) samt loppissafari med mamma. KIM OCH JAG BLEV FÖRÄLDRAR GODDAMMIT! Jag bodde två dygn på BB (vilket var rätt tråkigt), sedan fick vi åka hem till katterna men första natten hemma blev jättejobbig för Ivy ville inte sova. Annars var det både skönt och jobbigt att komma hem. Omställningen var jobbig, jag ville bara vara ifred och var arg på Kim rätt ofta. Fick skitstora bröst då de började producera mjölk. LOL. Arin Ilejay lämnade Avenged Sevenfold och Vicky lämnade oss. Vi var tvungna att ge bort henne då hon inte trivdes med Ivy. Gullkatten, saknar na. Och så bakade jag ju en superfin sommartårta.

Var gravid: Vecka 36+1 till 37+6. Var enormt less på att vara gravid. Kände mig så tung och stor. Men så den 13 juli ploppade Ivy äntligen ut, två veckor innan BF. Livets mäktigaste händelse, fer sure.


AUGUSTI
Tyckte det var skönt att sommaren blev rätt sval och tråkig vädermässigt eftersom vi hade en liten bebis. Började prenumerera på Messy Box, en box med scrapbook-saker från abeautifulmess.com. Lämnade Ivy ensam med Kim för första gången. Spelade minigolf med vänner = bra kväll. Twiggy och Krille var på en snabbvisit för att träffa Ivy. Sedan började Ivys skrikperiod med strulig mage och kvällarna blev helt plötsligt superjobbiga. Började ta långpromenader nästan varje dag (20 promenader / 10 vilodagar per månad).
Åkte båt till Vågön vid två tillfällen, först för en helg med övernattning och sedan på stugsista. Hade takpicknick med Harriet. Mitt barndomshem blev sålt (till min kusin, så kul). Årets kroppsliga mysterium: Drabbades av en skum klåda som varade i två veckor. USCH! Fick aldrig reda på vad det var. Hittade en asbra ny serie; Mr. Robot. Längtar så till säsong två. I slutet av månaden gick Kim tillbaka till jobbet efter pappadagarna och semestern, och lagom tills dess skrev vi på papprena om delad vårdnad. Till sist började jag pyssla med Ivys fotoalbum, det kommer bli så fint då det är klart!

Slut på del 2 och hej!
Var missnöjd med hur jag valt att presentera årsresumén i första delen så jag gör om och gör... inte rätt, men i alla fall bättre. Det vill säga, jag bara rabblar upp det mest minnesvärda som hände varje månad. Superfantasilöst, men jag har slut på inspiration och gillar inte de årsresumé-listorna jag hittat.



▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Så himla kul att få se :)

2016-01-30 ✖ 15:47:26
http://spontan.blogg.se
▾ Flisan säger:

Härliga bilder :D

Svar: Tack!
Ida ☯ the sky under the sea

2016-02-03 ✖ 18:40:19
http://nouw.com/fbb

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback