Belgien | Dagbok, del 2

 
Torsdag 17 november
Ny dag, nya äventyr. Men först frukost på Snack Fritomium. Älskar friterat så Belgien var ett bra ställe för mig att var på.
 
 
Såg någonstans att skulpturen Atomium skulle vara en sevärdhet, så vi åkte dit. Det visade sig inte alls vara en skulptur, utan en slags byggnad. Hehe. Vi åkte upp i den och kikade på utsikten. Najs.
 
 
Smutsiga fönster, men rätt fet view ändå.
Ser ni kyrkan bortom alla träden? Tyckte den såg najs ut så jag sa till Stefan att jag ville gå dit. Han sa...
 

... "Visst, let's go!", så vi började vandra.
Han sa även "Asså de har fett stora löv i Belgien?!", det är därför jag poserar med ett (big ass) löv i handen.



1. Kyrkan var vacker up close också.
2. Första pub-besöket. Jag dricker Gordon's julbryggd. Eller nåt.
3. Enormt eleganta Eclair-bakelser. Vi delade på en med citron- och maräng.


Nattvandrare.
Vi letade oss till centrum (eller snarare vad vi tyckte verkade vara centrum). Åt äckligaste burgaren ever på Quick (Belgiens svar på Burger King). Besökte därefter en matvaruaffär, för det är ett måste då jag är utomlands (Lidl räknades inte). Sedan gick vi bara runt. Det var rätt sent så det mesta var stängt.
Hittade finaste klänningen i ett skyltfönster. Jag vill inte gifta mig, period, BUT LOOK AT THAT DRESS!
Sedan åkte vi "hem" till Schaarbaek och tog ett par öl vardera på två pubar som låg vägg-i-vägg.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback