Welcome to the black parade - again

 
What is this awesomeness?! När Ben Bruce (Asking Alexandria) lade upp bilden ovan på sin Instagram tänkte jag "Is this for real?!". YES IT IS!

Nu är jag långt ifrån My Chemical Romance's största fan, men albumet The Black Parade är en viktig pärla på varje forna emo's armband (I dunno, jag älskade i alla fall armband då jag var 15 och wannabe-emo).
När jag var 11 och 12 lyssnade jag bara på Rix FM, vid 13 älskade jag Rihanna och Pussycat Dolls #noshame. Sedan fyllde jag 14, Welcome To The Black Parade släpptes och jag blev kär. Det blev en ny era för mig, music wise. Visst hade jag älskat enstaka rocklåtar tidigare, men radiopoppen regerade i mitt liv. Tills Welcome To The Black Parade nådde mina öron.Förstår ni att detta är 10 år sedan?! OMFG!
Det dröjde dock ett helt år innan jag gav mig in på resten av albumet. För att... Fall Out Boy hände... Och Linkin Park. Och Tokio Hotel. Men jag insisterar, det var MCR som ledde mig dit (och kanske Mtv, heheheheh).

Welcome To The Black Parade är fortfarande en av mina favoritlåtar, även om The Sharpest Lives och Famous Last Words enligt mig är strået vassare låtmässigt. Love 'em!
Är nu extremt exhalterad över att få höra dessa covers av fina band som Escape The Fate, Asking Alexandria, Crown The Emipre och Twenty One Pilots.

Släpps i mitten av september av Rock Sound.



▾ Bunny Therése säger:

Haha, förstod armbands referensen på en gång!! :D

2016-08-24 ✖ 11:08:59
http://bunnydrugz.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback