GB Glace 2016

Shit vilken tid det tog i år. Att testa alla GB Glace-nyheter av intresse, något som blivit en stående punkt på min årliga bucketlist (sedan 2014). Om de bara ville sponsra mig, då hade detta inlägg blivit av mycket snarare, *hint, hint*, nu är ju glassäsongen typ över (om man är sån vill säga, jag älskar alltid glass, året om). Alright, let's get to it.

 
Solero Red Berries ★★★✰✰
Jordgubbsglass med hallonsås och hallonöverdrag. God. Jag brukar sällan vara sugen på isglass, så om jag vill ha något mer svalkande är Solero alltid ett bra alternativ. Tycker dock den gula de hade innan var godare.
 
 
Twister Bär ★★★✰✰
En jordgubbsisglass omgiven av vaniljglass och vinbärsisglass. Glassen jag var mest sugen på att testa av årets nyheter, mest för att jag älskar orginalet. Och ja, den var god. Vinbärsglass visade sig vara riktigt gott.
 


Oreo Sandwich ★★★★✰
Vaniljglass med Oreobitar mellan två Oreokex. Jag tycker att Oreo är en rätt överskattad kaka, men som glass gjorde den sig väldigt bra. Som en exlusivare variant än Sandwich-glassen. Mums! Lite väl dyr bara.
 
 
Magnum Double Caramel ★★★★✰
Vaniljglass med chokladöverdrag, kolasås och ännu ett chokladöverdrag. En glass som kommer och går som jag förstått det. Jättemumsig! Men fick känslan av att den var mindre än de övriga Magnum-glassarna?
 
 
Feast Snack Bar ★★✰✰✰
Jordnötsglass med kolasåskärna samt chokladöverdrag med hackade jordnötter. Smaken var det inget fel på, men meh, tyckte den var rätt tråkig. Men för en tia var det väl inget att klaga över heller.
 
 
Magnum Double Peanut Butter ★★★✰✰
Jordnötsglass med chokladöverdrag, jordnötssås och ytterligare ett chokladöverdrag. Jag gillar jordnötter och jordnötsglass väldigt mycket, like, it's the perfect combo of sweet and salty. Så ja, den var god, men inte lika god som Double Caramel.
 
 
B&J Cookie Dough 'Wich ★★✰✰✰
Cookie dough-glass mellan två kakor. Älskar B&J's Cookie Dough. Älskade inte denna. Det bruna på kakan var mjukt, medan det ljusa var jättehårt, så det blev knepigt att äta den. Dessutom är den inte prisvärd imo.
 
 
Sandwich Break ★★★★✰
Som den vanliga Sandwich-glassen, men en mindre variant med "chokladrippel" i. Jag älskar Sandwich. Älskaaaaaar. Så även denna. Tråkigt att den var så liten. Tråkigt att de höjde priset på den vanliga då denna kom. Tur att den var mumsig. Jag tar två.



▾ Sarah säger:

kul du gillar det =) .. glassarna ser gött ut

2016-08-22 ✖ 21:56:55
http://klarahs.blogg.se
▾ Christina säger:

Åh så gott :) Saknar verkligen de svenska glassarna. Går säkert att få tag på någonstans här, men men...

2016-08-23 ✖ 20:41:23
http://www.jinxedchrissie.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback