En lista om våren

 
Listan har jag snott av Julia.
 
Har våren börjat som du tänkt dig?
Tänkt? Jag vet inte om jag tänkt så mycket. Den kom så plötsligt. Jag gick runt och svettades i vinterjacka och tänkte "Shit, det är april, det är varmt?! Jag borde ha tagit fram skinnjackan för längesen!".
Dagarna bara flyger förbi, och snart är det sommar och jag stressar sönder för jag har inte fått jobb än, like "Jag skulle sökt fleeeer jobb, FML." Men sen hinner jag inte tänka på det mer för fokus flyttas till Ivy som har tagit fram nå html-koder på min dator IVY! AJAJ, MAMMAS DATOR, NEJ! 
 
Hur såg ditt liv ut förra våren?
Jag var nöjd, glad och gravid. Lite rädd för det som skulle komma (förlossning och bebis). Och ledsen. Det hände en grej som, well, I didn't see coming... Det var väl typ det enda jag var ledsen över då. Tänkte mycket på vad jag gjort fel och inte. Men sedan löste det sig.
 
Hur hoppas du att våren blir i år?
Varm. Jag hoppas att maj blir lika somrig som för tre år sedan. 

 
Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår? 
Jag hoppas jag har jobb. Kanske har jag kommit fram till vad jag vill plugga. För ja, jag vill plugga. Jag vill ha en examen. Gärna nåt flådigt. Haha, JK. Jag vill bara hitta rätt. MEN DET FINNS SÅ MYCKET JAG VILL! 
 
Vad är ditt vårplagg nummer ett?
Antar att det är skinnjackan (fake såklart). Att byta vinterjackan mot skinnjackan är ett ganska stort vårstatement imo. 
 
Hur förändras musiken du lyssnar på under våren?
Inget tror jag. Min musiksmak är inte kopplad till årstider. Inte förrän i efterhand. Like "Åh, den här låten är så våren 2013!".


Har du några särskilda vårprojekt på G? 
Balkongen! Ska fixa en soffa av lastpallar hade jag tänkt. Sedan vill jag ha loppis med mamma. Smygstartar imorgon med alla Ivys urväxta kläder på Recycling Mums. 
 
Vad önskar du dig i vår?
1. Ett jobb. Har ett särskilt in mind, but almost anything will have to do.
2. Inredning till balkongen, läs ovan. Inredning till alla rum om jag ska vara ärlig.
3. Krukväxter. Helst med lite tjockare blad och utan blommor.
4. Det runda köksbordet jag väntat på i snart ett år, seriöst Kim! 

 
Föredrar du våren eller hösten?
Båda är rätt bittersweet. Hösten är mysig men är kall och har vintern bakom hörnet. Våren är solig men är estetiskt ful och luktar bajs. 
Föredrar nog hösten. Våren är så lömsk. Like "Åh sol, najs, sommar!". Nope! Lurad! Det är skitkallt och blåsigt och hundbajsar och fult och blåsttårar och en kvart senare är det snöblandat regn. Jag vill ha sommar direkt.
 
Vem/vad är din vårförälskelse?
I dunno. Typ Nick i Fear The Walking Dead. Och Jesus i The Walking Dead. Och en blommig bikini från H&M.

                                      Bildkällor: 1, 2

Tre saker som stoppar vårkänslorna.
1. Stressen.
3. När det luktar bajs och blåser så en börjar grina.
2. Att Kim nästan bara jobbar kvällar och knappt får något för det (känns det som).
 
Har du redan några sommarplaner?
Jag hade en plan; låta Kim ta över föräldraledigheten och själv börja jobba. Men nu börjar jag bli hsdkdkghyh stressad eftersom jag blivit nekad tre jobb och inte hört något från de andra.
Annars; bada (eftersom jag inte fick förra sommaren), Ivys 1-årskalas, picknickar, barnlek, dansa... Ta dagarna som de kommer och leva bland sommardrömmar. 



▾ Daniella 🌙 säger:

får man inte bada som gravid?

Svar: Jo! Men inte då slemproppen gått eller då en har avslag efter förlossningen (vilket jag hade halva sommaren, första halvan var det bara för dåligt väder för att bada imo) :)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-04-22 ✖ 18:32:23
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ ajlimullersandvik.blogg.se säger:

kul att du fylld i listan, det är fint att läsa om andras vårar :D

2016-04-22 ✖ 19:11:26
http://ajlimullersandvik.blogg.se/
▾ ♫♪ sandra säger:

kul att läsa :)

2016-04-23 ✖ 18:36:01
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Ellen Gräntz säger:

Vilken underbar lista! Kanske lånar den senare.
sv: Tack för dina ord! Och ja, lyssna på Kents nya, den är sååå bra :)

2016-04-24 ✖ 00:08:29
http://ellengrantz.blogg.se/
▾ Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF säger:

jag hoppas också maj blir varm och skön :)

2016-04-26 ✖ 10:24:23
http://jennifers.nu/
▾ Nathalie säger:

Kul att läsa! :) kram

2016-04-26 ✖ 20:21:31
http://nathalie.vione.se
▾ MATILDA säger:

Åh kul lista! :D Hoppas du hittar ett jobb!!

2016-04-27 ✖ 14:39:05
http://matildays.se
▾ Ida - samen med LKG säger:

kul med lista :)

2016-04-28 ✖ 11:08:57
http://nouw.com
▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Åh så kul att få läsa, ska nog sno denna lista jag med ;)

Svar: Gör't om du känner för't ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-04-28 ✖ 19:47:47
http://spontan.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback