En lång lista om min kärlek


Du är tillsammans med?
Han heter Kim.
 
Och varför det? Because we're in love, duh! Han är som en bästa vän fast som man samtidigt är kär i. Vi kan prata om allt, har för det mesta samma humor, är på samma mognadsnivå (dvs pretty decent för vår ålder men med en stor gnutta damp), delar en del intressen och vår musiksmak möts liksom på mitten (liknande musiksmak är viktigt, okej).
 
Var möttes ni? Vi blev vänner på Pier Pressure 2010 (en emofestival i Göteborg). Jag åkte dit med Izabell och hon tog med sig Kim. Hade träffat honom ett fåtal gånger innan men aldrig snackat. Sedan tog det knappt två år innan vi föll för varandra (vi var kär i andra osv osv).
 
Var hade ni er första dejt? Dejt och dejt... Han ville ha någon att se Underworld: Awakening (2012) med and I volunteered. Men jag hade inte sett de första filmerna så jag fick komma och se dem hos honom innan. Det var första gången vi var tillsammans på tu man hand och våra känslor för varandra var så pass nya att inget spännande hände. Vi sov inte ens i samma säng, haha.
 
Var kysstes ni för första gången och hur var det? På världens minsta hotellrum i Stockholm. Vi skulle se Simple Plan senare på kvällen och låg och myste and then it happened liksom ba peow. Nä, det var fint. 

 
Har han fått något smeknamn av dig? Ibland kallar jag honom älskling, men oftast blir det prupp eller bajskorv. Jag vet, jag är så himla mogen. 
 
Hur gammal är han? Han är 22, fyller 23 exakt hundra dagar efter mig.
 
Älskar du honom? Eh nä, det är därför jag är tillsamans med honom. Obs ironi.
 
Har du roligt med honom? Ja! Älskar våra spontana flumstunder. Ibland har vi skittråkigt tillsammans också, men det är okej.
 
Skulle du kunna bo med honom? Obviously. Vi har bott tillsammans i över två år nu (vi flyttade ihop efter ett år tillsammans) och nu känns det som att jag inte vet av något annat. Känns som det naturligaste i världen att vi bor ihop.
 
Beskriv honom med tre ord? Tjurig, omtänksam, flummig.
 
Får han dig att skratta? Det händer. Ibland kan samma sak som får mig att skratta ena dagen få mig att bli arg på honom nästa. Är jag på normalt eller bra humör är han rolig, är jag trött och less är han mest bara dryg. But it goes both ways. Är jag flum då han är hungrig eller trött tycker han inte att jag är så rolig heller, medan det andra dagar får honom att säga "Jag älskar dig".

 
Vad för slags filmer ser ni på ihop? Thrillers, action, sci-fi, äventyr... Ibland kan vi se en och annan komedi / drama också, men där är han riktigt svårflörtad. I början av vårt förhållande fick honom att se Remember Me (2010) som jag älskar. Konflikten som följde gick ungefär såhär:
Kim: "Värdelös!"
Jag: "Varför?"
Kim: "Den hade ingen handling!"
Jag: "Du får tycka den är dålig, men du kan inte säga att den inte hade någon handling."
Kim: "Den var inte dålig, men den hade ingen handling! Värdelöst!"
Jag: *face palm orkar inte*
Repeat ca 10 gånger.
Det var då jag insåg hur tjurig han är. Trots att han oftast har fel.
 
Får du fjärilar i magen när du ser honom? Väldigt sällan numera. Det var mest de första månaderna.
 
Vad är det sötaste han gjorde sist? LOL, han är inte söt, det är jag som är söt! 
 
Om han hade samlat på något vad hade det då varit? Han samlade på drakar förut. Ni vet såna svarta prydnadsdrakar. Han ville ta med dem då vi flyttade ihop men jag sa nej. Han fick välja mellan det bruna porslinet och drakarna eftersom jag hatar båda och då valde han porslinet för vi kunde ju inte äta direkt från bordet. Haha, skoja. Det sista var inte sant. Och han fick faktiskt ta med en drake:

 
Nämn något du brukar göra som han inte tycker om? Lyssna på 5 Seconds of Summer.
 
Vad är det finaste du fått av honom? Vår dotter. Även om vi skapade henne tillsammans hade hon inte funnits utan honom. 
 
Planerar ni framtiden ihop? Att vi fått barn tillsammans säger ganska mycket tycker jag. Men jo, vi har pratat om framtiden ända från början. Fantiserat kravlöst. Tycker det är viktigt att inte sätta för mycket press på framtiden i ett förhållande eftersom den är så himla oviss. Det blir liksom en större besvikelse om man tror stenhårt på något som sedan inte alls blir som man tänkt, och då menar jag inte enbart ett eventuellt uppbrott. Första sommaren tillsammans fantiserade vi om att i framtiden ha en hund som hette Sykes och en katt som hette Bruce. Egentligen vill jag ju inte ens ha en hund, men i tanken kändes det fint just då. Tror vi pratade om barn också, fast ingen av oss var i närheten av att vara redo för det då. Det är fint att få fantisera tycker jag. Vissa blir skrämda av sånt, men jag tar det med en nypa salt. Nuet är ju det som är viktigt.

Skulle han bli en bra pappa? Jag tycker att han är en väligt bra pappa.

Vad gjorde ni senast ni träffades? Vi hälsade på hans föräldrar.

Vad gör han när han inte är med dig? Jobbar, dricker kaffe, myser med Ivy, spelar innebandy, ser Top Gear, spelar LoL eller något annat dataspel... Ibland fixar han med bilen eller åker MC. Haha, vad stereotypt manligt allt lät.

Vem håller i fjärrkontrollen? Alltså... Ser han på något jag inte vill se på gör jag något annat och tvärt om. Ser vi något tillsammans är vi mer eller mindre överens. Det är ju bara onödigt att spendera tid framför tv:n om man inte ens är intresserad :O

Har ni samma musiksmak? Verkligen inte samma, men vi har väldigt mycket gemensamt där. Han gillar metal och rock och jag gillar metal och rock.
 

Är han romantisk? Han kan nog om han vill, men han verkar inte orka. Hans idé av romantik är filmmys och god mat en fredagskväll, och visst är det mysigt också, men snark. So boring. Jag har aldrig smygit med alla fina saker jag vill göra, stora som små. Jag har visat mina bucketlist från första början, men inget verkar fastna. Han skiter helt enkelt i mina fantasier om fina movie moments. Jag har fattat det. Att hans ursäkter om att det inte finns pengar och att han har dålig fantasi bara är ren bullshit. För till slut då jag blir less på att vänta och försöker att ta tag i det själv, gör mot honom så som jag vill att han ska göra mot mig, så väljer han datorn eller soffan framför mig. Jag vet att jag inte har för höga krav. Att baka kakor tillsammans, gå midnattspromenader och rista in cheesy saker på träd är väl ändå inte för mycket begärt? Jag har tänkt att jag kan göra vissa av sakerna själv, men hur kul är det då? Går det verkligen inte att kompromissa? Film ikväll och kärleksfulla äventyr imorgon? Någon gång måste han ju orka. Jag har fått tvinga ut honom, men då förstörs ju hela känslan.
Sorry för detta överärliga deppsvar, men det här har varit en av de största besvikelserna i vårt förhållande. And he knows it.
Nu först efter Ivy föddes har det blivit bättre. Det var på tiden. But still, känner ändå att jag missed out on so much.

Stöttar han dig med dina drömmar och mål? Ja. Han supportar allt jag vill göra i livet (nåväl, nästan allt). Så länge han slipper vara delaktig. Haha! Japp, jag är fortfarande bitter efter föregående fråga.

Kan han laga mat? Han är asbra på att laga mat! Det är en av anledningarna till att jag helst avstår, för att han gör det bättre. Orka riskera att maten blir äcklig när det finns någon som kan garantera att den blir bra.

Är han envis?
Extremt. En gång skulle han banka fläskytterfilé med min ministekpanna (ca 15 cm i diameter, brukar ha den till pannkakor) och... ja...
Jag: "Men ta inte den, den kommer gå sönder. Ta morteln istället."
Kim: "Nej, det här kommer funka."
Jag: "Men nej! Ta morteln istället!"
Kim: "Nej, det här är en stekpanna, den ska fan klara det här!"
Jag: "TA MORTELN!"
Kim: "NEJ!"
Stekpannan gick sönder #thebitchisalwaysright #tjurskalle #ahhhhhhahahjvsk


Han sitter framför tv:n, vad tittar han på? Top Gear.

Nämn en maträtt han inte gillar? Alla sorters pajer. Vegetariska alternativ. Kikärtor. Räkor. All fisk utom lax och fiskpinnar. Typ allt spännande som jag skulle vilja prova på alltså.

Ni ska gå ut och äta och dricka vad beställer han? Pizza eller något kött med strips. Champis eller öl till.

Har ni varit utomlands tillsammans? Några utomlandsresor har vi hunnit med. Roadtrip genom Norge samt New York, London och Thailand (Bangkok och Hua Hin). Utan mig tror jag han aldrig hade gett sig av till New York och London, haha.
 
Hur länge har ni varit tillsammans? Sedan april 2012. Det är drygt tre år... Tre år och fem månader. Coolt.

Har han någon gång sagt nåt som sårade dig riktigt mycket? Mer än livet. Orkar inte gå in på det. Har skrivit om det förut. 

Vad bråkar ni mest om? Jag har enormt svårt att filtrera bort oreda. Hatar då det är stökigt. Hatar då det är fult. Och jag hatar att jag är den enda som kan ta initiativ till att dammsuga. Så det... Fast jag skulle inte kalla det för att bråka. Snarare småtjafs. Vi bråkar om old ugly shit. Men nästan aldrig. Längre.


Har ni ett bra sexliv? Eh................ Jag tror inte det kommer som någon överraskning, men det faktum att vi har en bebis försvårar möjligheterna drastiskt. Att vara spontan går typ inte. Men det är bra. Bättre än då jag var gravid för då var jag typ asexuell. Mer än så vill jag inte säga, haha. BECAUSE IT'S NONE OF YOUR EFFIN BUSINESS!

Vilket är ert bästa minne? I dunno 'bout him, men för mig är det då Ivy föddes. Vi skapade ett nytt liv, och hon är min största kärlek i livet. Vi har många fina minnen tillsammans... Som då vi körde på väg 63 i Norge innan Trollstigen och allt var så himla vackert, då vi hade sett Silverstein live och somnade hållandes händer och jag trodde att mitt hjärta skulle explodera, då vi var och hämtade Jamie, då vi såg Bullet For My Valentine live för första gången (det var dock innan vi blev tillsammans), då vi var "åkte snowboard" i skogen, då vi gick flera kilometer i NewYork utan mål, då vi åkte hem från Umeå efter att ha sett Underworld: Awakening och Digital Renegade dånade ur högtalarna medan himlen skiftade i grönt utanför fönstren, då Kim kom hem till mig med rosor och sa att vi fått lägenheten vi kollat på... Men då vi fick Ivy, det är ändå oslagbart.

Vem sa först, ''jag älskar dig''? Kim. Två månader efter att vi blev tillsammans. Och det var typ så oromantiskt det bara kan bli. Tycker ni att jag är taskig nu? Det tycker inte jag. Är det någon som var taskig så var det Kim!
Han sms:ade att han ville prata med mig om en sak. Jag blev orolig, men han sa att det var något bra. Då fattade jag. Väntade på att han skulle säga det hela kvällen, men han sa det aldrig. Vi gick och lade oss, han tände ljus. Jag var skittrött och gjorde allt i min makt för att hålla mig vaken, fast jag egentligen bara ville sova. Höll precis på att somna, då sa han det. Och jag svarade "Va?" för att jag halvsov. Haha, så fail. Han försökte i alla fall.

Hittade listan hos Johanna.



▾ linah säger:

men va fina ni är!! < 3

2015-09-24 ✖ 12:10:55
http://nouw.com/linaheve
▾ Twiggy Lundberg säger:

Hahahaha! Underbar lista :D

2015-09-24 ✖ 13:37:23
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

åå vad fin lista :D

2015-09-24 ✖ 13:53:03
http://efji.blogg.se/
▾ Bunny Therése säger:

Hahahahahha så fina!! <3

Svar: :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-24 ✖ 16:04:01
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ Ida D säger:

Wha, fint, vill å fylla i denna lista!
Känner sååå igen mig i romantikfrågan när det gäller att hitta på små fina saker tillsammans. Både nu en del och även i mina gamla förhållanden.

Blev fan knäpp på S när jag bad om en ynka promenad under stjärnorna å han ba: NO TOOO TIRED å glo på la tv istället. Så, nu hatar jag TVn mer än allt annat, mycket på grund av sådana här saker.

Tänker också att jag kan ju hitta på en del själv, men jao, hur kul? Håller med.

Fast egentligen, varför inte?
Nu när jag har rätt så mycket distansförhållande igen så är det faktiskt himla fint att ba få njuta av sitt eget sällskap också, eller ba hänga med vänner och randomfolk å göra grejjer med dem. Om T int e intresserad eller tillräckligt "konstnärlig" osv, haha. Med en av mina kompisar skrev vi fina meddelanden och satte ut i stan på olika ställen, gick ju helbra utan våra män. Jag sa te henne att kanske det inte heller behöver vara så att en måste känna allt "liknande intressen" med sin partner. Även om det är sjukt frustrerande.
Vet ju att jag aldrig hade provat thaiboxning eller klättrat i höga träd om jag inte varit med T nu, så ge och ta ungefär.

Skönt att det börjar bli bättre! Ha det fint tillsammans! Sorry för romankommentaren..

Svar: Gör det om du har lust, skulle vara kul att läsa! ^^ - - - Jag är asbra på att roa mig ensam (promenader, pyssel, typ allt haha), har ju mina intressen och Kim har sina. Och ibland sitter ju vi båda vid datorn, fast gör helt olika saker. Det är just därför det är så frustrerande då jag vill göra något med honom. När det är något jag känner att jag verkligen vill göra med just honom, inte själv. För annars har jag inga problem att vara själv eller hitta på något med en vän. Pyssla t.ex. gör jag helst utan honom, och oftast promenader med. Men det blir ju rätt tråkigt om det enda man gör tillsammans är att äta och se på film... tycker jag iaf. Hoppas du fattar vad jag menar. - - - Det där med fina meddelanden lät fint. Och ja, jag hade nog inte testat att åka snowboard om det inte var för Kim heller x) Romankommentarer är roliga att få!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-09-24 ✖ 19:32:10
http://idreaido.blogg.se/
▾ Ida D säger:

Jao, jag ska se hur länge det tar innan jag är nöjd med min lista, hahaha.

Okej! Ja det kan jag förstå och hålla med om. Känns lite som en undrar emellanåt att jahaaaa, är det bara de här sakerna vi gör tillsammans och int mer?

Jadå, kändes helt roligt!
najs! :) hehe x)))

2015-09-29 ✖ 23:48:47
http://idreaido.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback