Sagan om den förbannade ringen

Bildkälla

LOTR-fans, bered er på att bli besvikna! Chockade even!
Alltså, jag har sett Harry Potter fler gånger än jag kan räkna. Jag har sett Star Wars minst två gånger om. Jag såg alla Hobbit-filmerna på bio, och även om jag somnade under den första kompenserade jag det med att gå och se den igen. Jag har till och med ägnat The Twilight Saga fler timmar än vad det finns på ett dygn. Men Lord Of The Rings slut har för mig varit helt okänt... Ända till nyligen vill säga.
Say what?! Jo, det är sant. Det är nu LOTR-fansen med fasa undrar hur jag kunnat leva hela 23 år utan att ha sett den där ringen slängas ner i den brinnande lavan i... Mordor... Men asså, ta det lugnt nu! Jag har sett klart triologin nu. Ju. Men ni ska bara veta hur svårt det var att erkänna för min LOTR-älskande vän att jag aldrig sett hela Sagan om ringen... Haha.

Anledningen är att jag aldrig lyckats ta mig mer än halvvägs genom The Return of The King. Jag skyller på min mamma. Typ. Ja, ni vet... Jag har växt upp med att Sagan om ringen visas på tv kring jul, och ja, jag såg dem. I alla fall den första. Och den andra. Men den tredje glömde jag bort... eller orkade inte se... eller... Jag vet faktiskt inte. Så jag fick den i julklapp i stället, år 2006 för att vara precis. Bara det att min mamma - helt ovetandes om min ADD-hjärna - köpte extended edition. Coolt, tyckte jag - tills jag satte igång filmen och insåg att den var fucking 4,5 timmar lång. Jag försökte verkligen se klart den, men gav upp redan innan det var dag att byta disc (yeah, den är uppdelad på två dvd-skivor).

Men nu! Nu äntligen har jag sett klart Lord Of The Rings från början till slut. Extended! Puh. Be proud. 
Slutsats: Won't do it again. Insåg att jag bara gillade första. Beautiful scenery though. Blev förvånad över att denna dialog inte ägde rum.



▾ Bunny Therése säger:

Jag har aldrig sett sista filmen på den där serien heller. Tror inte jag har sett hela del två heller. DÖÖTRiST :D
Hobbit däremot <3 :D

Svar: Haha, jag tycker också film nr 2 och 3 var supertråkiga. Sjukt snygga och några roliga moments, men de är ju såååå långaaaaa!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-03 ✖ 09:25:15
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ Daniella 🌙 säger:

Jag har sett de två första, but thats IT. Jag visste inte ens att det hade gjorts tre nya(?) versioner av dom som gick på bio haha!

Svar: Tycker faktiskt inte jag missat så mycket som inte sett tredje förrän nu. Kan det vara Hobbit-filmerna du tänker på? De utspelar sig innan Sagan om ringen ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-03 ✖ 10:50:44
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Jasmine säger:

Vilket roligt inlägg! Tack för att du delar med dig. :)
Kram

2015-11-03 ✖ 14:34:59
http://rosanatt.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback