Summerlisten

 
Vad är det första du tänker på när du hör ordet sommar? 
Frihet. Kanske lite bakvänt att begränsa frihet till en enda årstid (som dessutom är alldeles för kort), men jag hatar verkligen kyla. Kyla begränsar mig. Därför är sommaren = frihet.

Nämn ett eller flera minne(n) som är starkt förknippat med sommaren.
Hittade nyss ett anteckningsblock jag skrev i sommaren 2013 och blev påmind om då Kim och jag tog en roadtrip genom Norge innan vi besökte Metaltown. Världens bästa omväg ♥
Vi var i Norge bara tre dagar, men det kändes som det dubbla. Vi körde på snirkliga vägar kantade av höga berg, sov i bilen (skitmysigt), var på IKEA för att vi glömt att ta med kuddar, gjorde tacos i bagaget, var på en lame nöjespark, såg massa vattenfall och turkosa forsar, körde bil nakna efter att ha blivit blöta av regnet och hade gelatodejt i Oslo. Norge var så himla fint.
Kanske borde slänga ihop ett throwback-inlägg om den resan eftersom jag inte bloggade då.

Bästa sommartemperaturen? 
Mellan 22 och 28 grader. Är det närmare 20 ska det va vindstilla, är det upp mot 30 ska det fläkta (vilket ju sällan händer, kommer nog ångra att jag sa detta då jag sitter där och svettas i sommar, haha). 

Bästa sommarnöjet? 
Festivaler och utomhuskonserter. Picknick. Strandbesök. Åka båt. Grilla. Nattpromenader.


Välj en eller flera låt(ar) från din senaste playlist som du tror kommer få hänga med dig sommaren 2015.
Har varit väldigt off då det kommer till musik under våren. Vill bara lyssna på gammalt samtidigt som jag hatar allt men har noll ork att hitta något nytt.

Enda nya låten på flera månader som jag faktiskt gillat.

Sommarplaner? 
Jag ska bli mamma goddammit! Haha. Annars är mina planer att ha picknick och små utflykter så ofta jag kan och orkar. Vilket rimmar illa med min rädsla för att vara långt från sjukhuset då förlossningen sätter igång... Får se till att hålla mig nära stan.

Beskriv den perfekta sommardagen. 
Vakna utvilad vid åtta, nio. Frukost på balkongen (vi har dock ingen morgonsol där så vi får se om det funkar ändå). Se till att få bort alla tråkiga bestyr (typ diska), för att slippa ha det kvar till kvällen, för att sedan bege sig ut så fort som möjligt. Till stranden, för att det är fint väder och varmt. Kim är med, kanske även min brorsa och mamma. Vi ligger i solen och läser. Badar. Jag älskar att simma. Jag älskar havet. En mango ska jag ha med i picknickkorgen, för att mango är bäst.
Vid tre beger vi oss hem för att grilla till middag. Fläskytterfilé och friterade pommes. Yum. Dricker vin eller en kall öl på balkongen (nu då jag är gravid blir det dock alkoholfritt, såklart). Kanske träffa några vänner eller ta en promenad som avslut?

Vad betyder sommaren för dig? 
Glädje! Det kanske låter klyschigt, men så är det. Blir så himla glad av sommaren, att leva i nuet är så mycket enklare då och jag känner hur jag verkligen vill göra saker. Resten av året känner jag att det finns så många fler hinder då jag kommer på något jag vill göra...

Och när är det egentligen sommar, tycker du?
Sista veckan i maj, vilket ju sätter väldigt höga krav på nästa vecka... Riktigt somrigt och varmt brukar det dock inte bli förrän i juli.

Publicera en sommarbild.
Åka båt. Åh, jag vill. Havet ♥

Vad hoppas / vill du att denna sommar erbjuder? 
Mycket sol, bad och fina kvällar.

Hur ser du på 'beach 2015'? 
För att uppnå 'beach 2015' behöver du en kropp (din egen, eventuellt även en vän), en strand och gärna lite fint väder. Klart!

Vilka plagg i din garderob tror du kommer bli de mest använda i sommar? 
Kommer glida runt i alla mina bikinis och elefantbyxorna. Mina absoluta favoriter jeansshortsen kommer jag tyvärr inte i, magen är i vägen, haha.

Favorit-sommarsyssla? 
Chilla ba! Älskar att ta en promenad sent på kvällen bland allt det gröna och andas in den bästa doften som finns i hela världen: sommarnatt och sommarnatur! Att äta utomhus är också fett najs.


Det absoluta bästa med sommaren? 
Inget blir perfekt eller felfritt bara för att det är sommar, den blir helt enkelt vad man gör den till. Men jag blir helt hoppfull och mår så himla bra av den här årstiden och det är helt klart det bästa.

Avge ett sommarlöfte.
Jag har tre.
› Testa Myckelgensjös granskottsglass.
› Bada i hav/sjö minst tre gånger.
› Ha picknick med katterna.

Listan är skapad av Catarina.



▾ MADDISENJ.SE säger:

Härlig lista

2015-05-22 ✖ 15:18:44
http://maddisenj.se
▾ bex säger:

Härlig läsning :) Måste nog med göra denna lista

2015-05-22 ✖ 15:31:47
http://bex.webblogg.se
▾ Kimmey säger:

Vilken härlig lista!

2015-05-23 ✖ 06:13:07
http://bimbolie.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback