Hund vs. katt

kollage av mig, bilder via tumblr
 
Alltså, jag måste bekänna en sak som i mångas ögon kanske ses som helt absurd. Jag gillar inte hundar. Say whaaaaaat?! 

Man kan vara hundmänniska eller kattmänniska. Kanske både och eller ingendera. Jag är definitivt en kattmänniska. Alltid varit (sånär som på en kort period i mitten av tonåren, tror jag hade en identitetskris). Som jag tjatat och drömt om att ha katt under åren... Och nu när jag har två skulle jag aldrig vilja vara utan.
Hundar anses ju vara "Människans bästa vän", but I just don't feel it. Jag känner så om mina katter, kan inte tänka mig bättre djursällskap än dem. Jag känner inte alls att katter är oförutsägbara, de har bara ett eget liv. De är självständiga och mystiska, men också gosiga och sociala.
Men hundar... Vill inte generalisera, men jag tycker att majoriteten av alla hundar är så himla "på". Det är jobbigt. Och jag hatar den där speciella hunddoften som många hundar har. Den gör mig illamående. Och nog för att konstant jamande katter (träffat en hona som löper? Gahhhhhhhh), men hundars skall är mycket värre. 

Att säga att jag ogillar hundar är väl att ta i. Hundar är okej, I'm really trying då jag träffar en. Alla djur är fina på sitt sätt. När jag var liten älskade jag verkligen min brorsas kompis mopsar (och var rädd för deras siames-katter, haha). Jag har faktiskt många gånger tänkt att jag kanske ändå vill ha en hund någon gång i framtiden.
Då Kim och jag blev tillsammans och pratade om framtiden fanns ofta en hund med i bilden. En Bruce eller en Sykes. Men jag känner bara mer och mer "Nej, jag vill INTE ha en hund". Vilket gör jag-älskar-djur-men-speciellt-hundar-Kim ledsen (det var jag som övertalade honom att skaffa katt, han tyckte inte om katter innan), men jag skulle aldrig palla ansvaret en hund innebär, speciellt inte nu. Vi har redan två katter och nu ska jag liksom få en bebis också. En människa! HELL to the NO! Sorry, Kim ♥ Någon gång i framtiden kanske jag känner mig redo för en mops eller så, men det ligger i så fall låååååååååångt in i framtiden. Typ som andra känner över att skaffa barn känner jag över hundar.

Haha, haters gonna hate, detta är bara som jag känner.
Så, är ni hund- eller kattmänniska? Eller kanske något annat eller inget-djur-alls-människa?



▾ Daniella 🌙 säger:

Jag är en hästmänniska.

2015-05-08 ✖ 00:50:04
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Carina säger:

Helt och klart HUND människa ;). Har tyvärr inte hittat någon katt som jag vill ha som inte löser hår!

Jag anser att en kattmänniska är slö och en hundmänniska mer aktiv ;)

Svar: Det har jag förstått ^^ På mig stämmer det in iaf, är nog rätt lat av mig, haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-08 ✖ 08:51:31
http://www.doggarnas.blogg.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Börjar med att skratta åt kommentaren ovan min. Att man är slö för att man är kattmänniska, haha. Anyway, jag gillar ju både och, fast det visste du redan. Tycker djuren är bäst på sina olika sätt, en katt är ett bra sällskap och är sin egen, medan en hund kan man göra mer saker med! Tur jag har Thorin, han är som lite allt-i-ett...

Svar: Haha jo, fast på mig stämmer det dock. Tycker det är skönt att slippa gå ut och gå med mina husdjur varje dag x) Yeah :D Kan hålla med om att man kan göra mer saker med hundar, plus ta med dem "ut i världen" på ett annat sätt. Katter med lite hundfasoner är awesome :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-08 ✖ 10:56:26
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ ♫♪ sandra säger:

Jag har hund och har haft katt, skulle nog säga att jag är djurmänniska men måste nog välja hund :)

2015-05-08 ✖ 10:58:44
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Mirano säger:

Jag är utan tvekan en kattmänniska! Fast jag gillar hundar också såklart, även om jag inte får samma kontakt med dem som med katter (du förstår vad jag menar säger vi). ^^

Svar: Hehe, fattar hur du menar! Känner så också, att jag inte "bondar" med hundar på samma sätt riktigt :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-08 ✖ 12:22:37
http://miranodesign.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

jag är verkligen kattmänniska. Är lite hundrädd men tycker små hundar är super söta.

2015-05-08 ✖ 15:20:06
http://efji.blogg.se/
▾ Frida Larsson säger:

Jag är nog både och, fast liite mer åt katt ändå, har varit uppväxt med katt i hela mitt liv =)

2015-05-08 ✖ 16:16:48
▾ sofft.blogg.se säger:

När jag var yngre så var jag kattmänniska (haft katter i hemmet hela uppväxten). Sen träffade jag min dåvarande pojkvän och blev hundmänniska då vi skaffade en tillsammans och jag förstod hur tråkiga katter är.. Men NU för tillfället skulle jag inte kunna tänka mig att ha en hund som behöver så mycket tid, utan skulle mer än gärna ha en kisse att mysa med. Otur är väl det då jag nyligen blivit allergisk mot katter, haha

Svar: Så kan det ju vara. Själv har jag aldrig upplevt katter som tråkiga. Visst, de är inte lika sociala och "på" som hundar, och man kan inte ta med dem ut på samma sätt som en hund, men jag tycker katter är roliga på andra sätt, haha ^^ Tråkigt med allergin!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-08 ✖ 18:16:30
http://sofft.blogg.se/
▾ Julia Müller-Sandvik säger:

av dessa tu är jag hundmänniska enkom för att jag är allergisk mot katter. Men jag är ju fågelflicka :D Älskar mina fjäderfän mer än livet självt ^^

sv: Jag köper mina papperstejpar från Panduro, hittills i alla fall :D

2015-05-08 ✖ 20:26:59
http://lorissalovebomb.blogg.se/
▾ Karin säger:

Jag är Kaninmänniska <3

2015-05-08 ✖ 20:38:18
http://forevermore.blogg.se
▾ Kimmey säger:

Kattmänniska, hela vägen från tårna till huvudet!

Svar: Woho!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-08 ✖ 20:50:42
http://bimbolie.blogg.se
▾ Gosia säger:

Jag är definitivt kattmänniska! Har haft katter när jag var mindre, så det måste nog påverkat mig en del.
Tycker hundar tenderar att lukta illa och jag blir rädd för de stora... Speciellt när de ska hoppa.
Men jag har ingenting mot de små hundar... förutom deras andedräkt som brukar lukta riktigt illa, haha.

Svar: Jag tycker också att den där hundlukten är jobbig! Som tur är har inte alla hundar den, mindre hundar har jag inte lika mycket problem med heller. Vet inte om det finns nåt djur som har bra andedräkt dock ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-10 ✖ 13:59:38
http://gosias.blogg.se
▾ bex säger:

"Ett hus utan en katt är inte ett hem" Jag är en kattmänniska och kommer alltid att vara det. Har 10 katter just nu! Dock är hälften ungar som kommer adopteras bort i sommar.

Svar: Haha, precis! Upplever alltid mitt hem som extremt tomt de gånger mina katter varit borta (då vi behövt kattvakt dvs). Vad mysigt med kattungar *o*
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-11 ✖ 02:58:26
http://bex.webblogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback