Bindor?!

Bildkälla

Satt och läste ett förslag över en packlista till BB (inte för att det är dags än på någon månad, men ändå). Bland de första punkterna finner jag "bindor". Right, bindor. Såklart. There will be blood. Jag fattar ju att en inte är så sugen på att stoppa upp de andra bloduppsamlande alternativen (eller någonting över huvud taget) i sin vajayjay när en nyss förlöst ett barn. MEN JAG KAN JU INGENTING OM BINDOR. Inte längre. Det var nästan tio år sedan jag använde bindor ju (insåg hur mycket bekvämare tamponger var, sedan föll jag för menskoppen). Märke kvittar ju, men vilken sort?! Känner mig som en clueless 12-åring igen.
Tur att Google finns så att jag lätt kan googla fram andra som haft samma "problem" som mig. Det är ju inte så att man går fram till random anställd på Ica och ba "Hej, vilka bindor tror du passar bäst efter en förlossning? Hehehehehe...".

På tal om bindor, damn vad opepp jag är på att få mens igen... Tänk om jag inte kommer kunna ha min menskopp längre?! NOOOOOOOOO!



▾ Jessy säger:

Förstår att du inte är så pepp på att få mens igen alltså haha! SV; Tack, yes indeed! :D Haha ja, det gäller ju att ha det hemma haha, borde skaffa mig en sådan där soda streamer eller vad dom heter haha! Ja visst är filmerna grymt bra gjorda det är dom men nej de faller inte riktigt i smaken haha :)

2015-05-12 ✖ 20:25:38
http://nouw.com/JessyGunnarsson
▾ Ellie säger:

Hade för mig att jag läst om menskoppar för de som fått barn :) Menskopp verkar vara ett bra alternativ, men har mens supersällan pga p-piller, och väldigt lite när den väl kommer, så känns onödigt att skaffa en hehe ^^

Svar: Jo, det finns de som är mer anpassade för dem som fött barn. Grejen är ju att jag gärna fortsätter med den jag har. Har ju bara använt den i ett halvår (lite drygt)... Skönt att ha lite mens iaf! Tror jag hade aslite och väldigt oregelbunden första året med minipiller, det dryga var att jag oroade mig över att va gravid flera gånger istället x)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-12 ✖ 20:37:59
http://elliemariah.tumblr.com
▾ purposes.blogg.se säger:

Alltså jag använder bindor, men alltså jag tror inte att jag kan komma med ngr goda råd xD Alltså blod som kommer från en som fött barn är väl inte som vanlig mens utan längre och extremare? så jag antar att du får ta en rejäl stor binda med tjock lager :o

Svar: Precis, det är inte samma sak utan typ... efterblödningar. De flesta verkar rekommendera (vid min googling) nattbindor iaf.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-12 ✖ 23:29:46
http://purposes.blogg.se/
▾ Ida Lindborg ♡ säger:

Bindor använder jag när jag inte har så mycket mens, för annars gör det ont med tampong hehe..

Sv; hihi tack! varför har ni inte det? :D

2015-05-13 ✖ 12:27:58
http://youknowiidaa.blogg.se/
▾ Ellie säger:

Ja då förstår jag ju att du inte vill köpa en ny igen, man vill ju kunna använda samma ett tag :/ Ja minipiller är lite klurigt på den fronten, väldigt skönt när det funkar men såååå jobbigt när man inte vet om man har ägglossning eller inte... Om någon vill uppfinna en manick så man hade kunnat kolla det hade det varit perfekt!

Svar: Ja! Vad jag minns så blev det bra efter ett halvår iaf, så det var ju skönt :) Egentligen gillar jag inte tanken på att behöva stoppa i mig hormoner alls, men ja, vad gör man inte.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-13 ✖ 17:30:30
http://elliemariah.tumblr.com
▾ Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★ säger:

Jag har börjat använda bindor igen då och då, vet egentligen inte varför då tamponger är så mycket mer bekvämare, känns väl lite som att vayaya får andas lite mer med bindor typ!

2015-05-14 ✖ 12:43:46
http://www.xn--annard-0xa.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback