2014 // Två

 
Maj
Började maj med årets värsta bakisdag. Firade ett år som sambo med Kim. Spelade Trivial Pursuit hos Jerry helgen därpå och vi var skitdåliga men det var kul ändå. Filmstudio U visade sin sista film för terminen för att sedan försvinna spårlöst? Var på middagsdejt med Kim på Mat Companiet. Mangojalapeño-sås. Gött. Åkte till Skellefteå för att hänga med Twiggy och Krille och jag glömde mitt smink! Haha. Blev ledsen då en kille påpekade min blyghet, ja, nästan hånade mig. Det gjorde mig arg då jag själv vet hur mycket jag kämpar för att överkomma min sociala fobi, och hur mycket den hållit mig tillbaka i livet. FU liksom. Lite roligare: Såg min drömbil då jag fotade en dagens outfittttt. Längtade efter sommar och Bråvalla. Började se på den grymma serien The 100. Var ute med katterna. Var på födelsedagsfika hos Cilla. Var ute och åt på Merry Can med vänner. Färgade håret Alpine Green. Såg Miley Cyrus live i Globen. Hälsade på mina kusiner Mattias och Jonas i Stockholm för första gången ever. Men jag kunde fortfarande inte sluta längta bakåt. Because bitch killed my vibe.
 
Vad saknade du under året? 
En känsla jag kände ofta under 2014 var ensamhet. Jag har vänner, men jag saknade umgänge. Jag ville hitta på så mycket, vara spontan, lära känna nytt folk, gå ut på krogen och dansa, ha picknick, vad som helst... Men det kändes som att det nästan aldrig var någon som ville eller kunde, inte ens Kim (speciellt inte han). Kände ofta att det inte ens var lönt att fråga om någon ville hitta på något, så jag fick leva med att add-monstret inuti mig dog av rastlöshet. Och till slut gav jag upp och blev ännu mer introvert.
Jag saknade också New York så himla mycket. Var bara där en vecka under 2013, men det var tilläckligt för att fånga mig totalt.
 
 
Juni
Njöt en hel del av solen. Bjöd Kim på glass-och-kebab-dejt. Skaffade Polyvore. Hade picknick ute på gården med Kim, mamma, Stefan och katterna. Bakade en fetgod chokladtårta. Firade Sveriges Nationaldag för en gångs skull (hoppas att det kommer ske igen). Fick ångest av en brygga och falsksjungande studenter. Klädde upp mig som för att gå på maskeradbal. Fixade ett belöningssystem för att börja träna (får ett eller två poäng då jag tränar beroende på vad och då jag uppnått 30 poäng får jag köpa ett nagellack). Blev kär i Bastille. Min bror Stefan tog studenten. Blev less på taffsande killar på krogen som inte kan ta ett nej. Gick till Slåttedalsskrevan. Firade midsommar med grillning och vänner. Åkte till Göteborg för att se Avenged Sevenfold live och det var den bästa konserten ever (mer om det nedan). Åkte vidare till Norrköping för att besöka Bråvalla. Där åt jag den godaste hamburgaren någonsin. Sedan såg jag äntligen klart The O.C. och blev förskyld.

Vilka ser du som de största händelserna under året? 
First thing's first: Avenged Sevenfold-konserten i juni. Ler fortfarande då jag tänker på det, och varje gång jag ser Matt's leende på bild tänker jag på då han log mot mig i slutet av konserten (då han såg min Zelda-tatuering och jag log som världens fån, helt överlycklig). Vi köade i hela 50 timmar och jag ångrar det inte en sekund. Vi fick stå längst fram, bli intervjuad av Rafa Alcantara, jag fick ett plektrum av Syn och dagen efter träffade jag Arin utanför deras hotell. Svårslaget.
Men även att jag vågade träffa två helt nya personer trots socialfobi (och det gick över förväntan). Den sista saken är hemlig.
 

Juli
Började månaden som sjukling. Mådde skit och ville nästan ta livet av mig pga hostan. Trodde det var karma som ville att jag skulle betala för att jag fått uppleva världens bästa konsert och träffa Arin. Saknade mitt barndomshem och sommaren i Åmynnet. Fick en krya-på-dig-present av Amanda. Var less på att vara ensam så jag skaffade Badoo, an act of desperation. Njöt av sommaren så fort jag blev frisk i form av grillning med vänner på Klippan, första doppet, besök av mina Lidingö-släktingar (mamma gjorde jättegod mat), strandbesök varje dag i en vecka och massor av bad. En kväll spenderade jag i Bredånger med Mölkky-spel och pizza-mumsande, och avlsutade med en promenad genom High Coast Art Valley i Köpmanholmen.
Månadens läskigaste: Fick synbortfall medan jag körde bil (mitt på E4:an). Jag brukar få det innan migrän och det innebär att en fläck försvinner från mitt synfält, först lite sedan mer och mer. Inte det ultimataste då man kör bil. Skitäckligt.
 
Vad var sämst?
Att jag låg sjuk i feber och var på väg att få lunginflammation (fick jag veta då jag varit på Vårdcentralen) i två soliga veckor i juli. Jamen tack, nu när sommaren äntligen är här. Var lagom bitter. Och mina emo-breakdowns i våras. De var riktigt sämst.

Lärde du känna några nya människor? 
Ja, som jag nämde tidigare lärde jag känna två nya personer. Jag var less på att känna mig ensam, så i ett desperat försök att få fler vänner skaffade jag Badoo. Hehe. Snart blev jag less på appen istället, eftersom allt var så himla ytligt och jag bara fick förslag på killar som ville ragga. Började i alla fall snacka med en Christoffer och en Therese som båda var schyssta. Christoffer har jag träffat ett par gånger, och Therese en gång.
 

Augusti
Var till Skuleberget och klättrade den röda leden (via ferrata) och jag fick höjdskräck-jag-kommer-inte-härifrån-panik mitt på berget. Blev så himla lättad då jag klarade det. Blev kär i 5 Seconds of Summer och småkåt på Michael Clifford (lite pin asså). Pysslade ihop årets finaste mobilskal, ett enkelt svart. Tog ett fint-men-också-läskigt nattdopp i Kornsjö med Kim och en dag slog blixten ner typ precis ovanför mig. Läskigt. Köpte skitsnygga boots från River Island. Tog en båt-helg med Kims familj och släkt, då solade och badade jag en massa. Fick hem en najs beställning från H&M. Var i Åmynnet och rensade leksaker. Igen. Var i Bredånger på en liten grillfest. Tog en spontan nattpromenad till stan med Kim. Formaterade datorn för första gången sedan jag köpte den för tre år sedan. Var på badhuset med Linnea och Kim. Gick på promenad, den gamla rundan, i Åmynnet för sista gången. Var ute och grillade korv jättesent i duggregn. Mysigt.

Så av detta kan vi få ut att det var en väldigt bra sommar i sin helhet, om man bortser från de två veckorna jag var sjuk (de var vidriga, var så arg, haha).



▾ Daniella 🌙 säger:

ditt år verkar ändå i det stora hela som ett bra år? :D

Svar: Visst, det hände en del roliga saker, speciellt under sommaren! Men känner mest att det var ett rätt mediokert år ändå. Kanske för att jag inte riktigt gjorde något för att komma vidare i livet, utan bara levde i nuet (de dagar jag inte bara kände "orka livet" då)... Kanske har jag bara för höga förväntningar.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-06 ✖ 22:19:02
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Ida säger:

High Coast Art valley lät ju himla fint.
Åhå, så Badoo funka? Nice ändå.

Tycker dina årssammanfattningar är fina när du lägger in frågor om året mellan månaderna.

Svar: Ja, de hade gjort jättefint! Men alla konstverk är borttagna nu under vintern, så jag hoppas att de ställer ut dem (eller andra) igen till sommaren. Fotade jättemycket och tanken var väl att lägga upp det här, men glömde helt bort. Får göra det kanske.I helhet gillade jag inte Badoo (ytligt och jobbig app), men med tanke på att lyckades få en vän och en bekant så antar jag att det funkade haha.

Tack, vad kul att du gillar det. Tänkte att det kanske blir mindre långtråkigt och uppradat då x)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-06 ✖ 23:54:00
http://idreaido.blogg.se
▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Kul att se :)

2015-03-07 ✖ 10:17:05
http://spontan.blogg.se
▾ Amanda♥ säger:

Vad många härliga bilder! :)

2015-03-07 ✖ 20:29:55
http://amandaforsman.blo.gg
▾ Ida säger:

Svar på svar:
Ja, får se vad det blir!
Haha, jag kan förstå det. Jao, en vän och en bekant är ju inte dåligt alls!
Måste kanske kolla in det, haha.
Meetup.com är ju nån sida, men finns inte nåt i Ö-vik ännu, haha. Kanske en kan dra ihop nåt och sätta upp lappar på stan typ med en länk eller nå, hah.
Via couchsurfing drog jag ihop ett event häromveckan, blev väldigt lyckat.

Ja, absolut, blir en nice helhet.

Svar: Jag har funderat ut massa olika saker att göra, men inte kommit mig för/skrotat idéerna... Finns en Facebooksida för vänner i Övik, men jag har inte vågat skriva ut något/nappa på något ännu.Åh, låter jätteroligt! Jag skaffade couchsurfing för ganska längesedan, men slutförde aldrig min profil eller vad det heter då man var tvungen att skicka ett brev för att bekräfta sin adress? Sedan har det bara glömts bort... *måsteslutavaralat*
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-08 ✖ 23:07:36
http://idreaido.blogg.se
▾ Ida säger:

Svar på svar: Absolut värt att prova. Jag var sjukt nervös över skapardagen jag ordnade hemma hos mig, men det blev hur fint som helst! Ja, verkligen, var svinkul. Kändes så bra!
Åh, men det är ju fint! En kan ju alltid prova, varför int nu vet jag? Slänger peppkram!

Ja, asså de vill tjäna pengar på att en ska vara verifierad, men en måste inte. Jag litar t.ex. inte på att folk är mer verkliga bara för att de lagt ut 20 euro per år påne, haha.


Svar: Japp får ta och göra det :) Jaha, trodde det var obligatoriskt att verifiera.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-10 ✖ 20:13:28
http://idreaido.blogg.se
▾ Ida säger:

Svar på sv: Jaojao! Jag kommer hem till Örnboet i helgen btw, så om du vill ses äre ba å höra av dä :)

Svar: Åh roligt! Hinner du med skulle jag gärna ses ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-03-12 ✖ 22:42:07
http://idreaido.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback