2014 // Tre


September
Drömde att jag var på G med Calum Hood från 5SOS och sakta men säkert blev han min nya kärlek. Efter Kim såklart! Heheheheh. Ja, för vi firade ju ett år som förlovade. Den helgen åkte vi till Skellefteå för att hälsa på Twiggy, nörda Avenged Sevenfold och fira min födelsedag (jag fyllde 22). Sedan började jag studera Samhällskunskap på Komvux, men slutade efter typ två veckor för att det blev för mycket hemarbete. Röstade självklart till riksdagsvalet. Bakade tårtor till min kusin Mattias 30-årsfest (den var kuuuuul). Den dagen höll jag även i en bebis för första gången i mitt liv (they are so tiny OMG). Månadens obekvämaste: Fick fnatt på mina trasiga naglar och KLIPPTE av dem utan att tänka. Tog flera månader innan de växte ut igen.
Sjöng Heartbreak Girl högt och dåligt typ varje dag. Var på en spontan krogrunda med Kims faster och föräldrar. Bokade tatueringstid (glädjekick). Började gruppmöten för ADHD. Avslutade med att åka till Gällivare. Hade aldrig varit så långt norrut förut.

Vad gjorde du på din födelsedag? 
Jag var i Skellefteå hos Twiggy och Krille och åt tacos och kramade katter. Fint.

 
Oktober
Kände mig omotiverad på livet mest hela tiden, ville knappt kliva ur sängen. Men Kim och jag bjöd mamma på middag med god mat och vin, och det var ju fint. Färgade utväxten brun. Var med i tävlingen till 5 Seconds of Summer's DerpCon i sista minuten, men vann obviously inte, haha. Däremot vann jag i Mexican Train (det är ett roligt sällskapsspel) för första gången i mitt liv. Firade att prövotiden för mitt körkort var slut. Sedan fick jag till slut nog av att vara en soffpotatis och började träna fem gånger i veckan (promenad, jogg, cykling) och skära ner på socker. Råkade bli helt julpeppig lite för tidigt. Gjorde två nya tatueringar och pysslade ihop en Sailor Moon-outfit till Halloween.
 
Vad önskar du att du gjort mer? 
Tjänat pengar som jag sedan kunnat spara. Gjort mer på min årliga bucketlist, för det var trots allt inte så svåra saker (gå på krogen i pyjamas, hitta friterad glass och åka till Rotsidan bland annat). Men då jag inte fick med mig Kim blev jag lat och gav upp. Fast delvis glömde jag också bort den.

Favoritprogram på TV?
Det enda jag såg på tv var Melodifestivalen. Såg desto fler serier:
The 100, American Horror Story, The Carrie Diaries, Faking It, FlashForward, Friends, Game of Thrones, Girls, Glee, Gotham, Jane The Virgin, Kyle XY, The Lying Game, The O.C., Portkod 1351, Pretty Little Liars, Ravenswood, Revenge, Sherlock, Sleepy Hollow, The Walking Dead och Welcome To Sweden.
 
 
November
Entered this month with a bang. Eller en med Halloween-fest i alla fall, och jag var helt fabulous som Sailor Moon. Dagen efter var jag jättebakis (det blev årets sista bakisdag) och åt strips och Coca-Cola till frukost. Värt. Den första snön föll (extremt ovälkommen) och försvann. Hade filmkväll with ma bro. Mamma fyllde år. Tryckte en tröja för första gången på jag-vet-inte-huuur-länge. It get worse står det på den. Mamma fick en tidig julklapp i form av lilla katten Alfons. Söwt. Åt bästa plockmatsmiddagenmed Kim en sen kväll då vi var lata. Såg senaste Hunger Games på bio och var SO EXITED OMG! Besökte vintriga Gällivare igen och var på re-inflyttningsfika hos Malin. Julen stod för dörren och jag gjorde en egen adventskalender och enligt traditioner var Adventsfika hos mamma den första advent.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Om vi jämför med 2013 var jag definitivt gladare. Från och med slutet av oktober fram till nyår kände jag i princip inget depp alls. Men jag kände ofta... liksom... inget alls. En tomhet. Det och ensamheten såklart. Var rastlös väldigt ofta, och om vi hittade på något var det aldrig nog. Alltså, jag vet att det ändå blev en del roliga saker, speciellt under sommaren. I just wanted more. Jag gjorde liksom inget för att ta mig framåt i livet känns det som. När jag tänker på 2014 känns allt ganska mediokert. Tråkigt.
 
Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma? 
21 november. Mest. Och 24 juni för A7X-konserten.

 
December
Hade planerat små mysiga och juliga aktiviteter för Kim och mig varje dag fram till den 22 december (det var en del av innehållet i min julkalender). Tyvärr blev inte alla genomförda då det var svårt att planera allt en månad i förväg, men jag är väldigt nöjd ändå. Den första december tog vi t.ex. fram och klädde julgranen. Några dagar senare fick jag migrän och kräktes (vilket jag inte gjort på över ett år). Var yr och trött väldigt ofta. Bakade tunnbröd hos min moster. Såg Amaranthe live på hemorten. Pappa bestämde sig för att sälja mitt barndomshem. Träffade Therese (en av de jag lärde känna via Badoo) och hennes tre jättefina katter. Kim fyllde 22 och det firades med monstertofflor och fika. Stefan och jag försökte vara seriösa och tog syskonfoton att ge bort till mormor och pappa i julklapp. Köpte (och byggde) det största Legot jag någonsin ägt. Ägnade helgen innan julafton åt att packa och fira jul, först julfika med pappa och sedan lilla julafton hos mamma. Fick fina julklappar. Sedan bar det av till Thailand. Vi mellanlandade i Amsterdam och jag blev helt kär i utsikten av staden från planet. Gick på en flygtoalett för första gången, det var inte lika hemskt som jag trott. Thailand har jag nyss skrivit en massa om så jag länkar bara dit:
Bangkok, flytande marknaden, tempel.
Siam Square, Madame Tussaud's, Ocean Wold, MBK.
Tesco Lotus, KFC, Hua Hin, bo i ett hus med pool, söta ödlor, pick-up-tuktuk, stranden.
Såg elefanter, marknad, BBQ Plaza, nyårsmiddag på piren. Nyår var fin. Testade hummer och roti. Vi fick höra Bring Me The Horizon på en pub och Avenged Sevenfold i ett marknadsstånd. Firade in tolvslaget på stranden med khom loy-lyktor (och folk som inte kunde hantera fyrverkerier).
Och så fyllde ju lilla Vicky ett år medan vi var borta.



▾ Amanda♥ säger:

Kul att läsa! :)

2015-03-12 ✖ 20:39:40
http://amandaforsman.blo.gg
▾ Beatrice Jakobsson - Fotograf säger:

Vad kul att läsa! :)

2015-03-12 ✖ 22:42:50
http://beattriicee.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback