Husvagnssemester och sommarjobb

1 // 2 // 3 // 4 // 5 // 6 // 7 // 8
 
30 JULI || VAD JAG VILL GÖRA NÄSTA SOMMAR 
Jag har fått en enorm längtan efter att hyra husbil / husvagn och dra på roadtrip genom Sverige med min lilla familj (nästa sommar fyller ju Ivy ett). Twiggy och Krille får gärna haka på också, ju fler desto bättre. Helst skulle jag vilja inkludera Danmark, Tyskland och Nederländerna till resan då vi ändå håller på. Så himla exotiskt alltså, men i ärlighetens namn är det min drömresa just nu.
 
Min mer realistiska önskan är dock att få jobba nästa sommar. Jag är ju föräldraledig nu, och dessförinnan var jag arbetslös i en evighet. Börjar bli rastlös. Har gått runt och känt mig fången i mitt eget hem hela våren. En del av mig vill börja jobba redan vid årsskiftet, men jag har insett att det kanske är lite väl tidigt.
Det jobb jag hoppas få nästa sommar sökte jag även denna (men fick det inte pga gravid och to-be-föräldraledig). Det är ett 7-16-jobb på kommunen, så jag tvivlar på att jag skulle hinna med en roadtrip med bara två sammanhängande lediga dagar åt gången (dvs helgerna).
De helgerna får istället gärna bli soliga och inkludera massa strandbesök. Det har ju verkligen varit en bristvara denna sommar. Dels på grund av vädret, och dels för att vi har en nyfödd.



▾ Emelie säger:

Underbara bilder ♡ En roadtrip skulle verkligen vara så kul!

2015-07-30 ✖ 23:35:36
http://ewelies.blogg.se
▾ Felicia säger:

Åkte på en liten Road Trip i USA i maj/juni, skulle vart kul att göra det igen fast på andra ställen :D

Svar: Så kul! Vill också roadtrippa i USA :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-31 ✖ 01:17:14
http://nouw.com/tiondemars
▾ Lilly säger:

Jag delar din excentriska dröm om husbil. <3

Svar: Kul, we should totally do it :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-31 ✖ 05:30:18
http://nouw.com/thereason

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback