Filmtips: Limitless & Source Code

Bildkällor: 1, 2

4 JULI || EN FILM JAG KAN SE OM OCH OM IGEN
Jag har redan skrivit ett sånt inlägg tidigare (här), men då valde jag bara feel-good-filmer (så när som på Alpha Dog då). Så denna gång får det bli två sci-fi-thrillers från 2011 med två av mina favoritskådisar: Bradley Cooper och Jake Gyllenhaal.

Limitless (2011) | 7,4
Med Bradley Cooper, Robert De Niro, Abbie Cornish m.fl.
› Eddie får tag på ett mystiskt piller som gör så att han får 100% tillgång till sin hjärna, vilket får honom att gå från misslyckad författare till en överlägsen finansman. Samtidigt utsätter det honom för en stor fara.

Source Code (2011) | 7,5
Med Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan, Vera Farmiga m.fl.
En soldat vaknar upp i en annan mans kropp och upptäcker snart att han är en del av ett expriment för att hitta den skyldige till ett bombattentat på ett pendeltåg. Och han har bara åtta minuter på sig.

Nu är det ju visseligen inget sitta-inne-och-se-film-väder, men till veckan ska det tydligen regna. Så ni kan ju spara dessa tips till dess ;)



▾ My - Morgonkaffet.se säger:

Limitless är så bra! Varje gång jag ser den känner jag bara "Jag vill också ha såna piller nuuuuu!" ;)

Svar: Jo jag med, tills bieffekterna kommer haha ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-04 ✖ 12:26:40
http://morgonkaffet.se/
▾ ♫♪ sandra säger:

tack för tips!

2015-07-04 ✖ 15:31:00
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Emelie Karlsson säger:

Älskar, älskar Source Code och underbara Jake Gyllenhaal!

Svar: Sjukt bra film och sjukt bra skådis!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-04 ✖ 21:34:47
http://fiktivaem.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback