DIY - Marmorerat papper

 
9 JULI || NÅGOT JAG ÄLSKAR ATT GÖRA
Spontant kreativa saker. Då jag bara gör det utan att ha planerat in det. Eller då jag tänkt att jag velat göra något en tid och inser att jag inte har något planerat och kastar mig in i det nu istället för att sätta mig vid datorn eller skjuta upp det till senare, vilket jag annars är väldigt bra på att göra. Blir så himla glad av att pyssla.

Typ som förra veckan då jag fick ett infall att testa att marmorera papper. Fick idén från A Beautiful Mess (asfin blogg, k?). Gör så här:
1. Spraya ett lager raklödder på exempelvis en plåt och jämna ut med en slickepott.
2. Droppa i färg. A Beautiful Mess använde bläck, en annan karamellfärg och jag körde på akrylfärg.
3. Marmorera (dvs rör om) färgen i raklöddret med en tandpetare tills du är nöjd.
4. Tryck pappret mot löddret, du behöver inte vara försiktig. Ett tjockare papper är att rekomendera.
5. Lyft upp pappret.
6. Använder du karamellfärg eller bläck ska du skrapa av löddret med en slickepott och sedan ta ett papper och försiktigt dutta bort eventuella rester. Använder du akrylfärg som jag gjorde rekomenderar jag att försiktigt skölja bort löddret med vatten, annars smetas färgresterna ut och förstör det fina mönstret.
7. Låt torka.

Ska lätt testa detta igen med andra färger och färgkombinationer! Papprerna blir jättefina att använda som kort eller bakgrunder till exempelvis scrapbooking. Awww, I'm in love ♥



▾ Anna säger:

Wow, grymt läckert!

2015-07-10 ✖ 09:09:57
http://annaterneborg.blogg.se
▾ natalia säger:

Gud vad fint!

2015-07-10 ✖ 09:30:57
http://nouw.com/nataliatrojan
▾ bex säger:

Detta måste jag prova :)

2015-07-10 ✖ 10:36:02
http://bex.webblogg.se
▾ Erika säger:

Åh så häftigt :)

2015-07-10 ✖ 12:14:05
http://icanpikan.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback