Cirkushjärna

 
25 JULI || NÅGOT JAG GJORT
Den här rubriken går att tolka på två vis. Något jag gjort som i uträttat, t.ex. klättrat i berg, eller något jag gjort som i skapat. Jag väljer det senare.

Det här är min abstrakta skulptur "Cirkushjärna", skapad i vitlera (och massor av glasyr) hösten 2010. En riktig färgbomb. Den var till ett skolarbete som hade temat cirkus och skulle ställas ut på Örnsköldsviks Museum och Konsthall. Det fanns en tillhörande tavla målad i akryl (konkret), men den har jag inte kvar because för ful.

Jag tror jag aldrig visat upp några av mina skulpturer på mina bloggar tidigare. Kanske för att jag ogillade ämnet Form i skolan. Synd, eftersom nu då jag inte längre har resurserna saknar jag att hålla på med lera och glasyr.



▾ Julia Müller-Sandvik säger:

jag gillade inte form-delen i bild och form och blev aldrig särskilt duktig i det, himla synd faktiskt... särskilt som jag nu är bildlärare ^^

Svar: Samma här. Vet inte om jag blev nöjd med något jag gjorde faktiskt (förutom denna). Jättesynd!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-26 ✖ 09:47:27
http://lorissalovebomb.blogg.se/
▾ bex säger:

Tycker den var häftig :)

Svar: Tackar!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-27 ✖ 14:34:58
http://bex.webblogg.se
▾ Karin säger:

Wow, den är såå cool!!

Svar: Tack så mycket!!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-27 ✖ 23:27:09
http://forevermore.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback