Bebisblogg och egentid?

 
Hej. Wow. To state the obvious: Scheisse vilken omställning att från ena dagen vara gravid till att den andra ha en liten bebis att ta hand om. Kan ju säga att det kommer att ta ett tag innan vi hittat tillrätta i vår nya dygnsrytm. Och med amningen.
 
Min egentid kommer uppenbarligen i andra hand nu, och till en början blir det inte särskilt mycket av en varan. Min egentid är annars jätteviktig för mig, nästan viktigare än mitt sociala behov. Antar att jag är lite introvert. Dessutom känner jag att jag bara vill vara med familjen just nu. Min lilla nya familj ♥
Men när jag får chansen vill jag gärna sitta ner och skriva. Kanske pyssla med foton. Och blogga. Om vanliga saker. Om saker jag brukar blogga om. Så tyck inte det verkar konstigt om jag inte nämner Ivy, bebisliv och annat vardagligt mer än en gång i veckan. Det får jag liksom nog av alla andra timmar på dygnet. Att blogga får vara en av de saker som får mig att fokusera på annat för en stund.
 
Har i alla fall tänkt skriva en förlossningsberättelse. Som gravid funderade jag en del på om jag skulle skriva en eller inte. Då lutade det mot nej (det kändes lite för privat), men nu känner jag annorlunda. Tyckte själv det var intressant och lärorikt (och lite skräckslaget) att läsa andras berättelser. Det känns som en bra grej för mig själv också.



▾ Lilly säger:

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! <3

Svar: Tack!!!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-16 ✖ 23:52:29
http://nouw.com/thereason
▾ Ida D säger:

Åh vad fint att läsa, grattis i stora lass! :D
Jag kommer hem den 27:e för tre dagar, men kan förstås tänka mig att det är för mycket att ses nu mitt i nya familjelivet :)
Ni får ha det fint och ta hand om er, många kramar <3

Svar: Tack! Ja, det är svårt att svara på nu om jag orkar ses då eller inte, vi får väl ses, nu vet jag iaf att du är här då :) Kram! <3
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-18 ✖ 15:13:52
http://idreaido.blogg.se/
▾ Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF säger:

åååååhhh :D grattis!

Svar: Tack så mycket!!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-18 ✖ 18:13:45
http://jennifers.nu/
▾ Mamma säger:

Världens gulligaste mysfötter! Krameli kram

Svar: Jättesöta!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-19 ✖ 01:21:46
▾ Mormor säger:

Menar mormor

Svar: Du är ju båda <3
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-19 ✖ 01:22:22

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback