Att älska ett gift

 
Power King. Alltså jag hatar att jag älskar den drycken så mycket. Fattar inte ens hur det gick till. Jag började inte dricka energidryck förrän jag var 18 eller 19, och då enoooooormt sällan. Innan dess såg jag ingen mening med att dricka energidryck och då jag fick smaka av en kompis tyckte jag det var äckligt.
 
Jag antar att det började med att jag samlade på coola och udda läskburkar (jag är ytlig ibland). Men så helt plötsligt började jag gilla det på riktigt. Bytte ut de coola burkarna mot vanlig Power King för att den var mycket billigare (och godast). Och det blev inte bättre då pojken jag blev tillsammans med också var en energidrycksälskare (Kim).
 
Nu tänker ni säkert: "Men du ska väl inte dricka energidryck då du är gravid?". Very true, det ska man inte. Faktum är att jag slutade köpa energidryck för över ett år sedan efter att ha läst om två killar som dog av överkonsumering av taurin (ett ämne som finns i energidrycker). Yeah, jag är lättskrämd ibland.
Till min stora lättnad hittade jag dock en ersättare till min kära Power King, för så enkelt är det inte att motstå något en verkligen älskar. Och jag älskar den här småsyrliga drycken jag egentligen inte riktigt vet vad den smakar, men ändå är en av mina favoritdrycker. Soda Stream! Deras energidryck innehåller inte taurin, "bara" koffein. Och koffein får du faktiskt dricka som gravid, om än i väldigt måttliga mängder. 300 mg per dag för att vara exakt, vilket motsvarar ca 4,5 dl kaffe eller 1 liter Soda Stream Xtreme Energy (tack för att du finns, även om du inte är riktigt lika syrlig och god som PK). Så ibland syndar jag. Ibland. 
 
Åh, jag hatar att jag älskar dig dumma energidryck. 
 
Gillar ni energidryck? 



▾ Twiggy Lundberg säger:

Oh, jag dricker bara energidryck i alkohol! :)

Svar:
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-01 ✖ 00:56:29
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Ellie säger:

Nä usch, tycker att det smakar vidrigt! Och ännu värre med alkohol till, smakade några klunkar redbull vodka en gång och det var det äckligaste jag druckit ungefär...

Svar: Lika bra att du inte gillar det eftersom det är så pass onyttigt! Jag är inte direkt stolt över det här. ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-01 ✖ 10:17:53
http://elliemariah.tumblr.com
▾ Mirano säger:

Jag tycker jättemycket om energidryck (fast jag avskyr läsk??), men det är väldigt sällan som jag dricker det numera. Under högskolan var det dock inte alltför ovanligt att jag köpte en burk med mig hem så att jag skulle orka plugga *lite till*, inte för att det hjälpte särskilt mycket, men gott var det!

Svar: Tycker inte heller att energidryck hjälper mot trötthet, inte mer än en vanlig sockerkick iaf (och då blir man ju bara ännu tröttare sen). Har alltid druckit det för smaken, mums!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-01 ✖ 11:43:17
http://miranodesign.blogg.se/
▾ Erika säger:

Nej energidrycker har jag aldrig riktigt gillat :) och ååh, visste inte att du var gravid. Såå kul :)

sv. Ja att göra egna drömfångare kan också vara roligt :)

2015-07-01 ✖ 15:29:15
http://icanpikan.blogg.se
▾ Elvira Wolmesjö säger:

Jag dricker inte energidryck längre, för jag blir inte pigg - bara trött och sömning, motsatt effekt alltså. Haha. Men jag älskar smaken. PK och Burn är favoriterna!

Svar: Har aldrig druckit energidryck för att bli pigg, för det funkar obviously inte, haha. Men gott är det!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-01 ✖ 22:27:26
http://silversoul.webblogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback