Saker jag längtar efter och kommer sakna


Idag har jag legat på stranden och snorat. Ja, jag blev ju förkyld igår. Bara fem av oss nio som inte åkt på någon förkylning. Än. Haha. Men det verkar kortvarigt som tur är.
På lördag åker vi hem. Gah. Vill inte. Tur att vi ännu har några dagar kvar. 

Saker jag kommer sakna med Thailand 
- Sommarvärmen 
- Strandbesök och havsbad. Kommer dröja många månader innan det är möjligt igen.
- Att allt är så billigt.
- Den glada atmosfären med marknadsstånden, gatuköken och de pastellfärgade husen.
- Palmer.
- Sykes [sajks], en av de tusentals hemlösa hundarna. Han är så fin. Ser ut som en Rottweiler i teckningen men mindre och "spetsigare" till formen, som de flesta hemlösa hundarna här. Ja, Kim och jag döpte honom efter Oliver Sykes i BMTH. Hehe.
- Watermelon smoothie / shake. 
- Att kunna gå barbent utomhus (utan att frysa).
- Att vara någon annanstans än i Sverige. 
- Sommar (igen).

Saker jag ser fram emot med att komma tillbaka till Sverige 
- Mina tissetatter (katter) Jamie och Vicky. Kan bara föreställa mig hur sur Jamie kommer vara över att vi varit borta i TRE HELA VECKOR. Liksom, han blev sur i somras efter jag varit på Bråvalla... Då var jag bara borta i en vecka.
- Att få spola ner toalettpappret i toaletten istället för att slänga det i en papperskorg bredvid.
- Bregott. 
- Grekiskt lantbröd. Brödutbudet här i Hua Hin suger.
- En varmkorv med bröd på Ica Kvantum. 
- Alkoholfri öl.
- Frisk(are) luft.
- En vanlig jävla grönsakssallad med salladshuvve, röd paprika och en fet gurka. Kanske en skvätt babyspenat också.
- Min säng och mitt kök.
- Drickbart kranvatten. Med citron! 
- En semla. En räcker.
- Ha foto-visnings-fika med mamma och Stefan.
- Säsongspremiärer och nya avsnitt av massa bra serier.
- Att ta tag i vardagen, livet och börja framtidsplanera lite smått.



▾ Celine säger:

Det enda jag känner att jag saknar när jag är utomlands är typ maten haha!

Svar: Det är bara här i Thailand jag känt så, men jo samma för mig. Och mina katter, dem saknar jag alltid <3
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-06 ✖ 19:25:46
http://celinelf.blogg.se
▾ Naida Rocha säger:

Krya på dig, obehaglig känsla när man är sjuk :(

Svar: Det är inte så kul nej, haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-10 ✖ 14:05:34
http://naidarc.blogg.se/
▾ Sofie säger:

Så fina bilder!

2015-01-12 ✖ 11:15:47
http://sofiewiberg.blogg.se
▾ Daniella 🌙 säger:

du verkar ha haft det fint iallafall <3

Svar: Jodå, absolut :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-12 ✖ 11:33:05
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ natalia säger:

Åhh vill ha sommar!!!

Svar: Ehm... yep. Jag med.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-12 ✖ 19:55:58
http://nattis98.bloggplatsen.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback